Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Νέος κανονισμός για τους “φυσητούς” διαχύτες! Αλλαγή ισορροπιών στην F1;

Όπως ξέρουμε, η περιοχή του διαχύτη, αλλά και των καυσαερίων που κινούνται γύρω από αυτόν, είναι πολύ σημαντικά για την παραγωγή κάθετης δύναμης από το πίσω μέρους του μονοθεσίου. Η εξέλιξη στις χαρτογραφήσεις των κινητήρων έχει φτάσει σε τέτοιο βαθμό, που μεγάλες ποσότητες καυσαερίων παράγονται ακόμα και αν...
ο οδηγός δεν πατούσε το πεντάλ του γκαζιού.
Η FIA θεώρησε πως έτσι επηρεάζεται η αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθεσίου από τον οδηγό, πράγμα που απαγορεύεται από τους κανονισμούς. Για να μην υπάρχει αυτό το φαινόμενο, η FIA θα απαγορεύσει την παραγωγή των καυσαερίων πάνω από το 10% της πλήρης ισχύς του μοτέρ.
Αρχικά, αυτό θα ίσχυε από το Grand Prix της Βαρκελώνης, αλλά θα δοθεί περίοδος χάριτος, άγνωστης, μέχρι στιγμής, χρονικής διάρκειας. Ο πρόεδρος της Mercedes GP, Ross Brawn, πιστεύει ότι ο κανονισμός αυτός θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στη Formula 1.
Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι η Red Bull είναι η καλύτερη σε αυτόν τον τομέα, κάνοντας τον διαχύτη της RB7 να παράγει μεγάλα ποσά κάθετης δύναμης. Ο αρχιμηχανικός της McLaren, Phil Prew, είχε δηλώσει για την αυστριακή ομάδα:
Ο περίτεχνος τρόπος χρήσης του κινητήρα μπορεί να είναι ένας λόγος που είναι ταχύτεροι από εμάς στις κατατακτήριες, με την παραγωγή κάθετης δύναμης να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τη ροή των καυσαερίων.
Φυσικά, το μυαλό πολλών πάει στο ότι κάποια ομάδα μπορεί να έκανε παράπονα στη FIA, σε μια προσπάθεια μείωσης της ανταγωνιστικότητας της RB7. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δηλώνει γι’ αυτό το ενδεχόμενο:
Είναι αναπόφευκτο και η ατυχής συνέπεια της επιτυχίας.
Λες μετά από αυτόν τον κανονισμό να αλλάξουν οι ισορροπίες στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα;


autoblog.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...