Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Οι ξένοι που θα αποφασίσουν για το νέο εξεταστικό

Κυρίαρχος του παιχνιδιού στις επικείμενες αλλαγές στο εξεταστικό αλλά και στη λειτουργία των πανεπιστημίων , θα είναι ο υφυπουργός παιδείας Ι.Πανάρετος, αλλά και ξένοι καθηγητές πανεπιστημίων. Ο κ. Πανάρετος αναλαμβάνει χρέη συντονιστή στη διεθνή επιτροπή που θα καταλήξει μετά από
τρίμηνο διάλογο στις τελικές προτάσεις και το νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
Νέος νόμος για αιώνιους φοιτητές - Ηλεκτρονικά... συγγράμματα - μετεγγραφές
Επιλογή πρυτάνεων με διεθνείς προκηρύξεις
Ο Καλλικράτης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Στην συνάντηση εργασίας για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή (26/09) στους Δελφούς, ο Πρωθυπουργός, Γ.Α. Παπανδρέου, ανακοίνωσε τη συγκρότηση Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η επιτροπή απαρτίζεται από Πρυτάνεις και Προέδρους μερικών από τα γνωστότερα Πανεπιστήμια του κόσμου στην Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία και την Ασία αλλά και πρώην υπουργούς παιδείας.
Η σύνθεση της επιτροπής είναι τέτοια ώστε να αντιπροσωπεύονται ορισμένα από τα κυριότερα επιστημονικά αντικείμενα, καθώς και ένα μεγάλο εύρος (γεωγραφικά και δομικά) διαφορετικών πανεπιστημιακών συστημάτων, δημοσίων ή ιδιωτικών.
Η επιτροπή θα ενημερωθεί για τον σημερινό τρόπο λειτουργίας των ελληνικών Πανεπιστημίων και τις αλλαγές που προτείνονται και θα συμβουλεύει την κυβέρνηση σε σχέση με τις σύγχρονες διεθνείς τάσεις που καθιστούν τα πανεπιστήμια ανταγωνιστικά διεθνώς.
Επίσης θα επισκεφθεί την Ελλάδα και θα συναντήσει τους αρχηγούς των κομμάτων, τους φορείς της πανεπιστημιακής ζωής, κοινωνικούς φορείς και άλλους φορείς που σχετίζονται με την εκπαίδευση και θα υποβάλει έκθεση στην οποία θα καταγράφονται οι διαπιστώσεις της και οι προτάσεις της.
Όπως διευκρινίστηκε από το υπουργείο παιδείας τα μέλη της επιτροπής δεν θα λάβουν χρηματικές αμοιβές.
Η σύνθεση της επιτροπής, όπως ανακοινώθηκε στους Δελφούς από τον Υφυπουργό, Ι. Πανάρετο, στον οποίο είχε ανατεθεί η ευθύνη της συγκρότησής της, είναι η εξής:


David Naylor (Καναδάς), Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Toronto.


Gavin Brown (Αυστραλία), πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ.


Gudmund Hernes (Νορβηγία), Πρώην Υπουργός Παιδείας και Έρευνας, Πρώην Υπουργό Υγείας και Πρόεδρος του διεθνούς Συμβουλίου Κοινωνικών Ερευνών.


James J. Duderstadt (ΗΠΑ), Επίτιμος Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Michigan.


Jo Ritzen (Ολλανδία), Πρώην Υπουργός Παιδείας και Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ.


John Sexton (ΗΠΑ), Πρόεδρος του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.


Λίντα Κατέχη (Linda P.B. Katehi) (ΗΠΑ), Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Davis. (Η κ. Κατέχη θα είναι και συντονίστρια της επιτροπής).


Patrick Aebischer (Ελβετία), Πρόεδρος του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας στην Λωζάννη.


Lap-Chee Tsui (Hong Kong), Πρύτανης και Πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Hong Kong.


"Ραδιοφωνική μονομαχία" Διαμαντοπούλου- Βόζεμπεργκ


Οι προτάσεις της κυβέρνησης για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ αποτελούν βάση της τρίμηνης διαβούλευσης για τον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.
Μιλώντας τη Δευτέρα (27/09) στο ραδιοσταθμό "Real fm" η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε:


"Δεν συμφωνώ καθόλου με τα tabula rasa και "ελάτε όλοι μαζί να συζητήσουμε για το τι θέλουμε". Θεωρώ ότι η κυβέρνηση και ο υπουργός οφείλει να καταθέτει ένα πλαίσιο επεξεργασμένο και τεκμηριωμένο. Και ξεκινάμε ένα διάλογο που θα είναι σε επίπεδο διακομματικής επιτροπής, σε επίπεδο Βουλής, σε επίπεδο Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας".


Η υπουργός ανέφερε ότι παρακάλεσε τους πρυτάνεις και τους προέδρους των ΤΕΙ να υπάρξει το επόμενο τρίμηνο μία διαρκής σύνοδος, όπου θα καταθέτουν και οι ίδιοι προτάσεις και "στο τέλος του τριμήνου θα έχουμε εξειδικευμένα όλα τα δεδομένα, ώστε να προχωρήσουμε στη νομοθετική ρύθμιση".


Αναφερόμενη στους «αιώνιους φοιτητές» η υπουργός Παιδείας είπε:


"Η υποχρέωση της πολιτείας είναι να δώσει τη δυνατότητα σε αυτούς που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να συνεχίσουν τους επιβαλλόμενους ρυθμούς να έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν, αλλά όχι να επιβάλουν τους δικούς τους ρυθμούς. Το νέο μοντέλο που προτείνουμε για το πανεπιστήμιο θα έχει μία προγραμματική τετραετή σύμβαση με την πολιτεία, η χρηματοδότηση μελετάμε να μη γίνεται από το υπουργείο, αλλά να υπάρχει ανεξάρτητη αρχή που κάνει αυτή τη χρηματοδότηση, αλλά αυτή θα έχει σχέση και με τη λογοδοσία του πανεπιστημίου, με τους δείκτες αξιόλογησής του και με αυτά που επιτυγχάνει. Ένας λοιπόν από τους δείκτες που είναι σε συζήτηση αυτή τη στιγμή είναι ο λόγος του αριθμού των φοιτητών που εισάγονται ως προς τον αριθμό των φοιτητών που παίρνουν πτυχίο".


Σε ό,τι αφορά τις σπουδές, υπογράμμισε:


"Στόχος είναι οι φοιτητές να μπορούν να κάνουν ένα δικό τους μενού, δηλαδή να μπορούν να επιλέξουν μαθήματα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Δεν είναι εύκολο και θα χρειαστεί αναδιάρθρωση σε πανεπιστήμια που έγιναν απλά συνενώνοντας σχολές, χωρίς να έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Αυτά όμως δεν είναι και πανεπιστήμια".


Τόνισε ότι το νέο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων θα εξειδικευτεί αφού προηγουμένως ολοκληρωθούν οι αλλαγές στο Λύκειο και στα Πανεπιστήμια το Φεβρουάριο, σημειώνοντας ότι η κατεύθυνση θα είναι ότι το λύκειο θα έχει μικρό αριθμό μαθημάτων και διπλάσιο αριθμό ωρών, θα υπάρχουν εξετάσεις μέσα στο λύκειο εθνικής εμβέλειας, ο μαθητής θα έχει και εργασίες και το πανεπιστήμιο θα βάλει το ίδιο στάθμιση στα μαθήματα που επιλέγει.


Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι δημιουργείται σε κάθε ίδρυμα συμβούλιο διοίκησης όπου «θα συμμετέχουν και οι εκλεγμένοι καθηγητές του συγκεκριμένου πανεπιστημίου, αλλά και προσωπικότητες της κοινωνίας και της οικονομίας. Το συμβούλιο αυτό θα έχει την ευθύνη του μακροχρόνιου σχεδιασμού, του προϋπολογισμού, των διοικητικών θεμάτων, των υποδομών αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη φύλαξη του πανεπιστημίου, θέματα που δεν είναι καθαρά ακαδημαϊκά".


Όπως ανέφερε, τα καθαρά ακαδημαϊκά θέματα θα είναι της ακαδημαϊκής κοινότητας, δηλαδή θα είναι του πρύτανη και της συγκλήτου, ο ρόλος των φοιτητών θα είναι πολύ σημαντικός στην αξιολόγηση των καθηγητών, ενώ θα υπάρχουν και παιδαγωγικά συμβούλια στα οποία οι φοιτητές θα λένε την άποψή τους. Στο συμβούλιο διοίκησης θα συμμετέχει ένας εκπρόσωπος των φοιτητών, εκλεγμένος βέβαια από τους φοιτητές.


Απαντώντας στις αιτιάσεις για τη στάση του ΠΑΣΟΚ όταν η κ. Μ. Γιαννάκου προώθησε τις αλλαγές, είπε ότι η ίδια δεν ήταν υπεύθυνη εκείνη την εποχή και πως η κ. Δαμανάκη είχε υποστηρίξει τα θετικά στοιχεία και πρόσθεσε:


"Εκτιμώ και σέβομαι την κα Γιαννάκου και πιστεύω από ψυχής ότι έκανε μία σημαντική προσπάθεια. Θεωρώ ότι υπάρχουν μερικά λάθη από τα οποία διδάσκομαι κι εγώ κι έχουν να κάνουν με το τι θέτεις πρώτο".


Μιλώντας στον ίδιο ραδιοσταθμό η τομεάρχης της ΝΔ για θέματα Παιδείας Ελίζα Βόζεμπεργκ ανέφερε πως επικοινωνιακά οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακές και επί της ουσίας, «εξαιρετικά αισιόδοξες», προσθέτοντας πως «η ΝΔ δεν ασκεί ποτέ αντιπολίτευση για την αντιπολίτευση σε ό,τι αφορά τα θέματα της παιδείας".


Η ίδια υπενθύμισε πάντως ότι «το ΠΑΣΟΚ απείχε από το διάλογο - ειδικά την αξιολόγηση στην τριτοβάθμια, τον εθνικό διάλογο ο οποίο διήρκεσε εννέα μήνες και καταψήφισε την αξιολόγηση που πρότεινε η ΝΔ» και συμπλήρωσε:


«Εμείς δηλώνουμε ότι θα συμμετάσχουμε στο διάλογο με συγκεκριμένες προτάσεις, θα ασκήσουμε κριτική, αλλά έχουμε και το θάρρος και το έχουμε κάνει μέχρι τώρα, να ψηφίζουμε εκείνες τις διατάξεις που θεωρούμε ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση, διότι η παιδεία είναι το μέλλον του τόπου μας, είναι εθνική πολιτική και όχι κομματικό μετερίζι στο οποίο ο καθένας μπορεί να ασκεί μία μεμονωμένη πολιτική που στερείται προτάσεων συγκεκριμένων».


Η Ελίζα Βόζενμπεργκ επεσήμανε ότι η ΝΔ επεξεργάζεται τις κυβερνητικές εξαγγελίες, σημειώνοντας ότι προς το παρόν, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία αναφορικά με την εξειδίκευση των προτάσεων που κατέθεσε η κυβέρνηση, αλλά και τα οικονομικά μεγέθη τα οποία έχουν συρρικνωθεί «με το πρόσχημα», όπως είπε, του μνημονίου.


«Σήμερα, τα πανεπιστήμια διαμαρτύρονται - μιλάμε για την τριτοβάθμια, αλλά αυτό συμβαίνει και στις δύο πρώτες βαθμίδες - ότι η έλλειψη κονδυλίων, μειώνει και την ποιότητα στην παιδεία», συμπλήρωσε.


Συναινεί ο Καρατζαφέρης


Ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ, Γ. Καρατζαφέρης αναφορικά με τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης για τις αλλαγές στα ΑΕΙ δήλωσε τη Δευτέρα(27/09):


«Ο άξονας ο οποίος έθεσε η κ. Διαμαντοπούλου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Εμείς ουδέποτε φύγαμε από το διάλογο για την Παιδεία γιατί πιστεύουμε στον διάλογο. Θα είμαστε παρόντες. Μελετάμε το θέμα και θα κάνουμε τις δικές μας παρατηρήσεις».


cosmo.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...