Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου 2010

"Μαμά με έκανες καταναλωτή"

Σας αρέσει η τζαζ και προτιμάτε την μουστάρδα από την κέτσαπ; Το «πήρατε» από τη μαμά σας...
Όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό, είναι δυνατό οι πιο απίθανες προτιμήσεις ενός καταναλωτή να έχουν κληρονομική ή γενετική βάση, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη μεταξύ διδύμων που διεξήγαγαν οι καθηγητές μάρκετινγκ, Ιτάμαρ Σίμονσον, του πανεπιστημίου Στάνφορντ και Άνερ Σέλα του πανεπιστημίου της Φλόριντα, και δημοσιεύεται στο περιοδικό "Journal of Consumer Research", διαπίστωσε ότι οι καταναλωτικές προτιμήσεις και επιθυμίες έχουν ισχυρή κληρονομική αιτιολογία, η οποία, για παράδειγμα, μπορεί να εξηγεί γιατί άλλοι άνθρωποι προτιμούν τα συμβατικά και άλλοι τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι "πολλές - αν όχι όλες - αποφάσεις αυτού του είδους στην πραγματικότητα επηρεάζονται από την κληρονομικότητα και από γενετικούς παράγοντες".
Μια ισχυρή ένδειξη εάν κάποια συμπεριφορά είναι γενετικά κληρονομημένη, προέρχεται από το κατά πόσο οι απολύτως όμοιοι δίδυμοι είναι πιο πιθανό να έχουν την ίδια συμπεριφορά ή προτίμηση σε σχέση με τους μη όμοιους διδύμους.
Χρησιμοποιώντας αυτή την μέθοδο, οι Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι πανομοιότυποι δίδυμοι είναι πιθανότερο να μοιράζονται την ίδια προτίμηση, μεταξύ άλλων, για να αποφεύγουν την χαρτοπαιξία, να προτιμούν τους συμβιβασμούς και την ασφάλεια αντί για ακραίες καταστάσεις, να αγοράζουν πιο χρήσιμα και λιγότερο "απολαυστικά" προϊόντα, π.χ. μπαταρίες αντί για σοκολάτες.
Επίσης, οι ερευνητές εκτιμούν ότι επηρεάζεται γενετικά η προτίμηση για συγκεκριμένα πράγματα, όπως η μουστάρδα, η επιστημονική φαντασία, η τζαζ μουσική, η σοκολάτα και τα φιλικά προς το περιβάλλον υβριδικά αυτοκίνητα.
Αντίθετα, δεν φαίνεται να επηρεάζονται κληρονομικά οι προτιμήσεις για τη σάλτσα κέτσαπ ή τα τατουάζ!


Dete.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...