Θρίλερ διαδραματίστηκε το Σάββατο (04/09) με την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Αbu Dhabi Μar από τους Γερμανούς της ΤhyssenΚrupp Μarine Systems. Αρχικά υπήρξε μπλόκο στην υπογραφή της συμφωνίας, το οποίο όμως στη συνέχεια φέρεται να ξεπεράστηκε και οι δύο πλευρές διαπραγματεύονται εκ νέου την...
πώληση.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα” (05/09), ενώ όλα έδειχναν ότι την περασμένη Πέμπτη θα έπεφταν οι τελικές υπογραφές, την Παρασκευή η γερμανική πλευρά ενημέρωνε το ελληνικό υπουργείο Εθνικής Αμυνας, ότι αποχωρεί από τις διαπραγματεύσεις και ότι θα κινήσει τις διαδικασίες πτώχευσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Μάλιστα, ο πρόεδρος του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, Ακιο Ιτο, κάλεσε τον πρόεδρο του σωματείου “Τρίαινα”, που εκπροσωπεί τους 1.300 εργαζόμενους στην εταιρεία για να του γνωστοποιήσει τα εξής:
"Στις 10 Σεπτεμβρίου θα συνέλθει στο Μόναχο το διοικητικό συμβούλιο της ΤhyssenΚrupp Μarine Systems με αποκλειστικό θέμα να θέσει σε κίνηση τις διαδικασίες πτώχευσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Ημερομηνία για την κατάθεση της αίτησης πτώχευσης στο Πρωτοδικείο του Πειραιά, θα είναι η 13η Σεπτεμβρίου".
Σύμφωνα πάντα με το σχετικό δημοσίευμα, από τα πλέον σημαντικά σημεία της προς υπογραφή συμφωνίας είναι η δέσμευση του Ελληνικού Δημοσίου ότι θα καταβάλει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το ποσό των 1,3 δισ. ευρώ τμηματικά μέχρι το 2018, ενώ θα καταβάλει ως προκαταβολή ποσό 200 εκατ. ευρώ και επιπλέον 100 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν μέσα στο 2010 σε δύο ισόποσες δόσεις, τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο.
Ο επικεφαλής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Νίκος Ταβουλάρης, φιλοδοξώντας να δημιουργηθεί ένας ενιαίος ναυπηγοεπισκευαστικός φορέας κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Νεώριον Σύρου, είχε θέσει το σχέδιό του στην τότε κυβέρνηση, ήδη από τις αρχές του 2009, ενώ άρχισε τις επικοινωνίες με τη ΤhyssenΚrupp Μarine Systems, όταν έγινε γνωστή η πρόθεσή της να αποχωρήσει από τον Σκαραμαγκά.
Ωστόσο τα σχέδια αυτά δεν έτυχαν "συμπαράστασης".
Ο άσος στο μανίκι του επικεφαλής των ναυπηγείων
Το διαπραγματευτικό χαρτί του κ. Ταβουλάρη είναι το προσύμφωνο, που έχει στα χέρια του και προβλέπει τη συνεργασία των ναυπηγείων Ελευσίνας με το γαλλικό ναυπηγικό όμιλο DCΝS, o οποίος θεωρείται φαβορί για να αναλάβει την κατασκευή των 6 φρεγατών τύπου Fremm.
Η ανάθεση του συγκεκριμένου έργου θα αποτελέσει και το κλειδί για τη συγχώνευση ή όχι των δύο ναυπηγείων, ωστόσο προς το παρόν, και τα δύο ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, θα χρειαστεί για να επιβιώσουν να "προικοδοτηθούν" με νέες παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας.
http://www.cosmo.gr