Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Οταν σου περισσεύουν δολάρια, τα ρίχνεις στον Ατλαντικό

Τους χτύπησε ο πλούτος στο κεφάλι και δεν ξέρουν τι κάνουν; Ή μήπως ξέρουν πάρα πολύ καλά τι κάνουν και δεν ενδιαφέρονται για το τι λέμε εμείς; Πολλές από τις ειδήσεις που αναφέρονται στην Google δεν έχουν να κάνουν με προϊόντα και υπηρεσίες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ανήκουν στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της.
Σύμφωνοι, υπάρχει...
η online επεξεργασία εγγράφων και δεδομένων του Google Docs, υπάρχει το Gmail, υπάρχει το Buzz, υπάρχει το blogger.com, αλλά δίπλα σε όλα αυτά υπάρχουν... αυτοκίνητα-ρομπότ, παράξενα μονορέιλ και επενδύσεις στην ενέργεια. Τι έχουν πάθει στην Google;
Την ίδια απορία είχε και το Associated Press, που ζήτησε τη συνδρομή ενός γκουρού της Σίλικον Βάλεϊ (σ.σ. για ακόμα μια φορά, στα ελληνικά σημαίνει «Κοιλάδα του Πυριτίου», αν ήταν κοιλάδα της σιλικόνης θα είχε είτε κλινικές πλαστικής χειρουργικής είτε πολυεθνικές υδραυλικών υπηρεσιών), ο οποίος έδειξε να χαίρεται για τις παράξενες ενασχολήσεις της Google.
«Οπου και αν κοιτάξετε σε αυτή τη χώρα» λέει στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ο Πολ Σάφο (σ.σ. και όταν εννοεί χώρα δεν εννοεί την Ελλάδα, στις ΗΠΑ αναφέρεται), «θα δείτε πως όλοι υποφέρουν από τις συνέπειες του βραχυπρόθεσμου προγραμματισμού. Η Google δεν έχει αυτή την ασθένεια, απ' αυτή την άποψη είναι ένα από τα μοναχικά λαμπρά σημεία που έχουμε» καταλήγει.
Την περασμένη εβδομάδα η Google ανακοίνωσε ότι αποκτά το 37% μιας εταιρείας που έχει τοποθετήσει στο βυθό του Ατλαντικού καλώδια που μεταφέρουν στην ξηρά ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανεμογεννήτριες, οι οποίες όμως δεν έχουν ώς σήμερα τοποθετηθεί. Στην ουσία η Google απέκτησε τις... αναμονές, όπως θα έλεγε και ένας τεχνίτης.
Τι να τις κάνει; Πρώτα πρώτα η εταιρεία καταναλώνει τεράστιες ποσότητες ενέργειας για την τροφοδοσία των κέντρων υπολογιστών που διαθέτει.
Οσο θα επεκτείνονται οι δραστηριότητές της τόσο θα αυξάνονται και οι ανάγκες σε ρεύμα. Υστερα, είναι και το θέμα της επένδυσης. Το ρεύμα που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές μπορεί να αποτελεί το χρυσάφι τού (όχι και τόσο μακρινού) μέλλοντος, οπότε η Google μπορεί να βγάλει κάμποσα εκατομμύρια από αυτή τη δραστηριότητα.
Ισως η πιο παράξενη επιλογή που έχει κάνει ώς σήμερα η Google, πάντως, να είναι το Shweeb. Πρόκειται για μια κατασκευή τύπου monorail, όπου ο χρήστης μπαίνει σε μια κάψουλα και κάνει πετάλι για να μετακινηθεί από το ένα σημείο στο άλλο.
Οι εμπνευστές του συστήματος, που κέρδισαν και χρηματικό έπαθλο 1 εκατ. δολαρίων από την ίδια την Google, λένε πως το Shweeb μπορεί να μεταφέρει 1.200 ανθρώπους την ώρα και πως είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις στην πόλη.
Τώρα, αν ο επιβάτης-ποδηλάτης του Shweeb θα κάνει και καμιά αναζήτηση μέσω Google κατά τη διαδρομή, αυτό είναι μια άλλη ιστορία...


http://enet.gr/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...