Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Παγιδευμένοι στην ακρίβεια

Περίπατο πάει ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τα οποία κρατούν στα ύψη τις τιμές των προϊόντων σε σχέση με το εξωτερικό, θέλοντας να ελαχιστοποιήσουν τις απώλειες κερδών εν μέσω κρίσης.
Με τιμές καρμπόν συνεχίζουν χιλιάδες καταναλωτές να γεμίζουν το καλάθι των αγορών τους, ενώ ανύπαρκτος παραμένει...
ο ανταγωνισμός μεταξύ γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα, στην Ελλάδα φαίνεται ότι συσσωρεύονται τα περισσότερα αγαθά υψηλών τιμών, όταν την ίδια στιγμή σε άλλα κράτη – μέλη, οι τιμές σε προϊόντα των ίδιων πολυεθνικών φαίνεται να είναι έως και 20% χαμηλότερες.
Στο μεταξύ, πάρκινγκ, κομμωτήρια, καθαριστήρια και συνεργεία αυτοκινήτων μπαίνουν στο μικροσκόπιο του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μαζί βέβαια με τις τιμές καυσίμων, των ειδών των σούπερ μάρκετ, των διδάκτρων, των φαρμάκων, προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν παρατυπίες που θίγουν την τσέπη του καταναλωτή.
Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που διεξήγαγε η εφημερίδα “Τα Νέα”, σε συνεργασία με το Παρατηρητήριο Τιμών, σε έξι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο ανταγωνισμός είναι ανύπαρκτος, καθώς σε 29 βασικά προϊόντα οι τιμές είναι σχεδόν ίδιες, με διαφορές ελάχιστων μόνο λεπτών. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι τιμές στα προϊόντα είναι ακριβώς οι ίδιες.
Ενδεικτικά, το ψωμί του τόστ συγκεκριμένης εταιρίας, σε 3 από τα 6 σούπερ μάρκετ είναι ακριβώς η ίδια. Ένα κιλό αλεύρι επίσης έχει ακριβώς το ίδιο κόστος, παρά τις διαφημιστικές προτροπές ενός από τα 6 μεγάλα σούπερ μάρκετ “για ασύγκριτα χαμηλές τιμές”.
Ανάλογη είναι και η διαφορά στο συνολικό κόστος του καλαθιού της νοικοκυράς, Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών, στις 5 Οκτωβρίου ένα καλάθι με 29 προϊόντα κόστιζε στην αλυσίδα Carrefour 88,91 ευρώ, στην αλυσίδα My Market 91,14 ευρώ, στην Α – Β Βασιλόπουλος 89,69 ευρώ, στην Σκλαβενίτης 89,49 ευρώ, στην Ατλάντικ 92,85 ευρώ και τέλος στο Βερόπουλο 90,43 ευρώ. Έτσι η διαφορά ανάμεσα στο ακριβότερο και φτηνότερο σούπερ μάρκετ είναι μόλις 3,94 ευρώ.
Το υπουργείο προσδοκά ότι με το Παρατηρητήριο τιμών, οι καταναλωτές θα μπορούν να ελέγχουν την πρόοδο των τιμών και θα μπορούν κατόπιν έρευνας αγοράς να ψωνίζουν από όπου τούς συμφέρει και μόνο. Στελέχη του υπουργείου πιστεύουν ότι με τον τρόπο αυτό, οι τιμές θα γίνονται περισσότερο ανταγωνιστικές, αφού ο κάθε πολίτης θα μπορεί να ελέγχει μέσω ιστοσελίδας πού βρίσκονται τα φτηνότερα προϊόντα.
Παράλληλα, προτεραιότητα του υπουργείου αποτελεί ο έλεγχος των αποκλίσεων των τιμών σε διάφορα προϊόντα που πωλούνται στην Ελλάδα και είναι έως και 30% ακριβότερα σε σχέση με αυτά που πωλούνται στο εξωτερικό, ενώ από την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι επαφές του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με στελέχη των πολυεθνικών αυτών επιχειρήσεων.


News247
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...