Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

Νικήστε τη μελαγχολία του χειμώνα με την κατάλληλη διατροφή και άσκηση

Οι χριστουγεννιάτικες διακοπές σας έχουν αποχαιρετήσει προ πολλού, το καλοκαίρι φαντάζει σαν όνειρο μακρινό και ο χειμώνας σας φαίνεται μακρύς και ατελείωτος. Δε θέλει πολύ για να σας πιάσει μελαγχολία.
Και όμως μπορείτε να νικήσετε τη μελαγχολία του χειμώνα με υγιεινή διατροφή, άσκηση, διαλογισμό και...
συμπληρώματα βιταμινών.
«Το άγχος, το στρες και η κατάθλιψη δεν είναι μόνο στο μυαλό σας, αφού ο χειμώνας είναι μια περίοδος αιχμής, επειδή υπάρχει λιγότερο ηλιακό φως που σημαίνει ότι τα επίπεδα βιταμίνης D είναι χαμηλότερα,» δηλώνει ο διαιτολόγος Dr Stephen Lewis. «Επιπλέον το στρες, το άγχος και η κατάθλιψη έχουν και γαστρεντερική σύνδεση, επομένως μπορεί να σχετίζονται και με τη διατροφή».
Η λιγότερη ηλιακή ακτινοβολία μειώνει τα επίπεδα βιταμίνης D και αυτό κάνει πιο δύσκολο για το σώμα να απορροφήσει το φως του ήλιου, κάτι που επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού.
Σύμφωνα με την ψυχολόγο Ann Rhodes η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή είναι μια κατάσταση που συμβαίνει κατά τη διάρκεια των εποχιακών αλλαγών. Η κατάσταση χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενα επεισόδια κατάθλιψης - συνήθως στα τέλη του φθινοπώρου και του χειμώνα που εναλλάσσονται με περιόδους φυσιολογικής ή ανεβασμένης διάθεσης το υπόλοιπο του έτους.
«Το πιο κοινό χαρακτηριστικό των ανθρώπων με τη μελαγχολία του χειμώνα είναι η αντίδρασή τους στις αλλαγές του περιβάλλοντος και του φωτός. Οι καταθλίψεις είναι πιο συχνές και πιο βαθιές όσο βορειότερα ζει ένα άτομο», επισημαίνει.


Οι ασθενείς αναφέρουν επίσης ότι η κατάθλιψη επιδεινώνεται ή επανεμφανίζεται κάθε φορά που ο καιρός είναι νεφελώδης, ανά πάσα στιγμή του έτους ή αν εσωτερικός φωτισμός είναι μειωμένος.


«Όταν μπορείτε βάλτε ζεστά ρούχα και βγείτε μια βόλτα έξω στο πάρκο ή βγάλτε βόλτα το σκύλο ή ασχοληθείτε με τον κήπο σας», συμβουλεύει η Rhodes. «Αν δεν μπορείτε να βγείτε έξω, καθίστε δίπλα στο παράθυρο το πρωί με όσο το δυνατόν περισσότερο φως να έρχεται στο εσωτερικό του δωματίου ή καθίστε κοντά σε μια λάμπα».


Αλλά και η διατροφή παίζει ρόλο και σύμφωνα με τους ειδικούς καλό είναι να περιορίσετε τρόφιμα, όπως το ψωμί, τα γλυκά και προϊόντα πλούσια σε υδατάνθρακες.


Έτσι αντί να περάσετε το χειμώνα τρώγοντας πράγματα που σας κάνουν κακό προσπαθήστε να υιοθετήσετε μια υγιεινή διατροφή. Είναι σημαντικό να τρώτε υγιεινά όλο το χρόνο αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τους χειμερινούς μήνες.


Ο Dr Stephen Lewis συνιστά να τρώτε άπαχα κρέατα (οργανικά είναι καλύτερο για σας), φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ενώ το ελαιόλαδο δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή σας.


Εκτός από τις υγιεινές τροφές, είναι επίσης σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό για να απομακρύνετε τις τοξίνες από το σώμα σας, κάτι που θα επιταχύνει τον μεταβολισμό σας. Συνδυάστε την υγιεινή διατροφή με καθημερινή άσκηση για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Προσθέστε στην καθημερινότητά σας το διαλογισμό και μην ξεχνάτε να γελάτε.


Έτσι βοηθάτε όχι μόνο τον εαυτό σας αλλά μπορείτε να χαρίσετε και λίγη χαρά στους άλλους, που ίσως τους έχει ‘’χτυπήσει’’ η μελαγχολία του χειμώνα.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...