Κυριακή 29 Αυγούστου 2010

Πτώση πωλήσεων για τις αλυσίδες καταστημάτων κινητής τηλεφωνίας

Σύμφωνα με δημοσιεύματα των εφημερίδων Ναυτεμπορική και Ισοτιμία, Κλαδική Μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, κατέγραψε πτώση στις πωλήσεις προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας μέσω καταστημάτων, η οποία ανέρχεται στο 5%.
Αναφορικά σημειώνουμε ότι υπάρχουν τρεις τρόποι πώλησης: οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων και υπηρεσιών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων πληροφορικής καθώς και οι αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών.
Στην Ελλάδα σημειώνεται ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων των εταιρειών, με αποτέλεσμα πολλές φορές να βλέπουμε στις ίδιες περιοχές και σε κοντινές αποστάσεις καταστήματα όλων των δικτύων και να αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός, ο οποίος επικεντρώνεται στην τιμολογιακή πολιτική, στις πιστωτικές διευκολύνσεις, στη γεωγραφική επέκταση, στη διαφημιστική προβολή και σε άλλες «προσεκτικές» λεπτομέρειες που καθορίζει το marketing της κάθε εταιρείας.
Οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τις αλυσίδες με συνολικό αριθμό περίπου 2.800 καταστημάτων, είναι 25 τον αριθμό, και τα καταστήματα - κυρίως franchising παρόχων κινητής τηλεφωνίας - με προϊόντα κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, ξεπερνούν τα 1.800.

Μεταξύ 2002 και 2008 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας, με τουλάχιστον 5 καταστήματα για το ίδιο εμπορικό σήμα, παρουσίασαν ανοδική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12%. Το 2009 όμως οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,8%, σχεδόν στο 1/3.

Τέλος, σύμφωνα με ομαδοποιημένο ισολογισμό 6 εταιρειών, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 4,8% το 2008 σε σχέση με το 2007. Το μικτό κέρδος σημείωσε οριακή αύξηση (1,7%), ενώ σημαντική ήταν η αύξηση των λοιπών λειτουργικών εξόδων (κατά 24,11%). Συνεπώς, αφού τα έξοδα ήταν περισσότερα από τα έσοδα, οδηγήθηκαν σε ζημία το 2008 παρόλη την αύξηση του 4,8%.

***Πηγές: Ναυτεμπορική, Ισοτιμία
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...