Καλά είναι τα νέα για την ελληνική εμπορική ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας βιώνει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση από τη μεταπολίτευση και ένθεν εν μέσω και μιας εξίσου σημαντικής διεθνούς ύφεσης. Παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα και το 2010 βρίσκεται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης όσον αφορά τον εμπορικό στόλο. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σήμερα το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας των πλοίων, δηλαδή 187,5 εκατομμύρια τόνους. Ωστόσο οι Ελληνες εφοπλιστές και πλοιοκτήτες δεν εφησυχάζουν και επιδιώκουν να επενδύσουν περαιτέρω στο θαλάσσιο εμπόριο. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για το τρέχον έτος οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των περίπου 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων, αλλά και για την αγορά μεταχειρισμένων. Και έπεται συνέχεια, όπως λένε στον Πειραιά και το Λονδίνο, τις δύο πόλεις που αποτελούν τις έδρες σχεδόν όλων των εφοπλιστικών εταιρειών των Ελλήνων καραβοκύρηδων.
Να σημειωθεί πως τη δεύτερη θέση στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας κατέχει η Ιαπωνία και στην τρίτη θέση φιγουράρουν οι Γερμανοί εφοπλιστές. Αυτά όσον αφορά τις πρωτιές στο κομμάτι της ιδιοκτησίας. Στον τομέα της σημαίας όμως, τα περισσότερα πλοία σε όλο τον κόσμο πλέουν με σημαία Παναμά και ακολουθούν αυτά με σημαία Λιβερίας. Μάλιστα, πάρα πολλοί Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν και πλοία με σημαία Παναμά και Λιβερίας. Γιατί γίνεται αυτό; Για καθαρά και μόνο φορολογικούς και κατ’ επέκταση οικονομικούς λόγους. Υπάρχουν πλοιοκτήτες που ακόμη και τα σκάφη αναψυχής τους τα έχουν δηλωμένα σε χώρες της Λατινικής Αμερικής που αποτελούν «φορολογικούς παράδεισους».
Να σημειωθεί πως τη δεύτερη θέση στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας κατέχει η Ιαπωνία και στην τρίτη θέση φιγουράρουν οι Γερμανοί εφοπλιστές. Αυτά όσον αφορά τις πρωτιές στο κομμάτι της ιδιοκτησίας. Στον τομέα της σημαίας όμως, τα περισσότερα πλοία σε όλο τον κόσμο πλέουν με σημαία Παναμά και ακολουθούν αυτά με σημαία Λιβερίας. Μάλιστα, πάρα πολλοί Ελληνες εφοπλιστές διαθέτουν και πλοία με σημαία Παναμά και Λιβερίας. Γιατί γίνεται αυτό; Για καθαρά και μόνο φορολογικούς και κατ’ επέκταση οικονομικούς λόγους. Υπάρχουν πλοιοκτήτες που ακόμη και τα σκάφη αναψυχής τους τα έχουν δηλωμένα σε χώρες της Λατινικής Αμερικής που αποτελούν «φορολογικούς παράδεισους».
espresso.gr