Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Είσαι κολλημένος με το Google; Είσαι σε τέτοιο βαθμό εξαρτημένος, ώστε να μην μπορείς να διακόψεις την χρήση του;


Το Google αποτελεί μια πρωτοφανή δεσμευτική δύναμη στις μέρες μας. Είναι μακράν η μεγαλύτερη εταιρία στο Internet ανάμεσα στις ήδη υπάρχουσες και εξαιτίας του μεγάλου εύρους και της θέσης που την χαρακτηρίζουν, το μέγεθος της ευθύνης της εταιρίας είναι ανάλογο. Από ότι φαίνεται, η Google πρόσφατα ‘’έριξε ‘’ τις γέφυρες και επικοινώνησε με την Verizon, για να καθορίσουν «κανόνες» για το Internet, (λες και το Internet χρειάζεται κανόνες για να έχει επιτυχία).

Στο μετέπειτα χρονικό διάστημα η «Wall Street Journal» δημοσίευσε μια έκθεση με λεπτομερή παράθεση των τρεχουσών εξελίξεων της συγκεκριμένης μυστικής συνάντησης, που είχε σαν βασικό θέμα την συλλογή πληροφοριών από τα προσωπικά δεδομένα του καθένα από εμάς. Είναι δυνατόν να διαπιστωθεί ότι η Google, έχει «ξεπεράσει τα όρια», όσον αφορά την αξιόπιστη χρήση των προσωπικών μας δεδομένων;

Αναρωτηθήκαμε άραγε ποτέ, πόσες υπηρεσίες του Google χρησιμοποιούμε σε καθημερινή βάση; Μια πιθανή απάντηση θα ήταν, «το Gmail καθώς και η αναζήτηση στο Google, όπως καθημερινά κάνουν χρήση οι περισσότεροι από εμάς».



Το μεγάλο και κρίσιμο ερώτημα όμως είναι το εξής: Θα μπορούσαμε, εάν δεχόμασταν πίεση για τον οποιονδήποτε λόγο, να σταματήσουμε οριστικά την χρήση των υπηρεσιών του Google; Θα παρατούσαμε εύκολα το νέο Android κινητό μας; Θα ήμασταν σύμφωνοι στο να αντικαταστήσουμε την μηχανή αναζήτησης του Google με την αντίστοιχη του Bing; Θα δεχόμασταν να χρησιμοποιήσουμε το Yahoo mail αντί για το Gmail;


Πολύ απλά, είχαμε την δυνατότητα και παλαιότερα να επικοινωνούμε μεταξύ μας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και πριν από την εμφάνιση του Gmail. Μπορεί η «προ-Gmail» ηλεκτρονική συνομιλία μας να στερούνταν κομψότητας, ωστόσο η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο τρόπων, σίγουρα, δεν επικεντρώνεται στο συμπλήρωμα της «φόρμας» του παραλήπτη και της γραμμής του θέματος!

Tα παραπάνω ερωτήματα, είναι καλό, να τα θέσουμε στον εαυτό μας, για να προχωρήσουμε μπροστά. Μπορούμε να συνεχίσουμε να καθόμαστε για ώρες και να σχολιάζουμε στα blogs ή να εκφράζουμε με tweet την δυσαρέσκειά μας σ’όλο τον κόσμο, αλλά αν δεν αντιμετωπίσουμε το ζήτημα, για το «που θα καταλήξει η υποστήριξή μας προς την Google» τότε εύλογα θα αδιαφορούσαμε και για ότι άλλο που είναι σχετικό με τον συγκεκριμένο χώρο και συμβαίνει τριγύρω μας.

Οι νέες αποκαλύψεις της Wall Street Journal συνιστούν περαιτέρω προσοχή σχετικά με τα της αξιόπιστης εκμετάλλευσης των προσωπικών μας πληροφοριών από την Google.

Μπορεί να θεωρηθεί σαν θετικό το γεγονός ότι η Google έχει εσωτερικές συζητήσεις, για το τι θέλει να κάνει με τα προσωπικά μας δεδομένα. Αυτό υποδεικνύει ότι η συγκεκριμένη εταιρία διατηρεί το κύρος της και συνεχίζει να αποπνέει αξιοπιστία. Ωστόσο οι μυστικές συζητήσεις της με την Verizon σχετικά με το μέλλον του Internet, γεννούν αμφιβολίες για την επαλήθευση των προθέσεων της Google. Οι συζητήσεις φαίνεται να αφορούν τους τρόπους με τους οποίους η Google προτίθεται να χρησιμοποιήσει μερικά, πιο συγκεκριμένα δεδομένα μας. Οι πιέσεις που δέχεται από το Facebook, το οποίο επωφελείται από την προθυμία των ανθρώπων να μοιραστούν δημόσια κάθε λεπτομέρεια της ζωής τους και να εκθέσουν απροκάλυπτα πλήθος προσωπικών τους πληροφοριών, ενδέχεται να ωθήσει την Google στην ιδέα ότι, «αφού είναι γνωστό το πότε αυτοί οι άνθρωποι κοιμούνται, ξυπνούν, είναι σε καλή ή κακή διάθεση, τότε ας βγάλουμε χρήματα χρησιμοποιώντας αυτά τα δεδομένα».

Όχι ότι είναι κακό να κερδίζεις χρήματα, αλλά οπωσδήποτε δεν θέλουμε να γνωρίζει μια εταιρία την κάθε μας κίνηση και στην συνέχεια να πωλεί αυτή την πληροφορία για το δικό της οικονομικό όφελος. Είναι, πολύ απλά, ανάρμοστο και ανεπίτρεπτο!

Ένα από τα πολλά θέματα που τέθηκαν σε μία συζήτηση στα τέλη του 2008, ήταν για το αν η Google δημιούργησε ένα ανιχνευτικό μηχανισμό ’’Like Button’’, που ακολουθεί τις κινήσεις μας στο Internet, καταγράφει και στη συνέχεια συγκεντρώνει όλες τις προτιμήσεις μας σε μια τεράστια βάση δεδομένων, την οποία πωλεί αργότερα η ίδια εταιρία σε οποιονδήποτε πλειοδότη της προσφέρει τα περισσότερα χρήματα. Πράγμα σίγουρα που δεν αρέσει στους περισσότερους από εμάς.

Τελειώνοντας, στο εγγύτερο μέλλον θα χρειαστεί να επαναπροσδιορίσουμε την σχέση μας με την Google. Δεν είναι πλέον ο «εύχρηστος μηχανισμός αναζήτησης», που ο καθένας μας συνηθίζει να αποκαλεί, αλλά μια μεγάλη εταιρία που έχει στην ισχύ της πλήθος προσωπικών μας δεδομένων, τα οποία χρησιμοποιεί για το δικό της οικονομικό- κυρίως- όφελος ανά πάσα στιγμή και σίγουρα χωρίς την συγκατάθεση μας.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...