Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Peugeot 3008 Hybrid4: το πρώτο υβριδικό πετρελαιοκίνητο και με τετρακίνηση.

Γνωρίζαμε από καιρό, ότι η Peugeot εξελίσσει υβριδική τεχνολογία για πετρελαιοκίνητο όχημα. Μέχρι σήμερα στη βιομηχανία αυτοκινήτου υπήρχαν ανάλογα υβριδικά μοντέλα σε βενζινοκίνητες εκδόσεις, όμως τώρα για πρώτη φορά στον κόσμο, η γαλλική μάρκα προχώρησε στην παραγωγή ενός συνδυασμού: κινητήρα πετρελαίου με ηλεκτρικό μοτέρ.

Το πρώτο μοντέλο που εφοδιάζεται με αυτή την ιδιαιτερότητα, και μάλιστα με τετρακίνηση, είναι το 3008 HYbrid4, που βασίζεται στο απλό 3008 που με τη σειρά του συνδυάζει χαρακτηριστικά: SUV, τετράθυρου, συμπαγούς πολυχρηστικού και coupe αυτοκινήτου.

Το νέο υβριδικό ξεχωρίζει για τη σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του που γίνεται τελείως αθόρυβη όταν κινείται μόνο ηλεκτρικά, για την περαιτέρω ασφάλεια που παρέχει η τετρακίνηση, για τις υψηλές επιδόσεις ισχύος και ροπής που αναβαθμίζουν την οδηγική ευχαρίστηση και για την ελευθερία επιλογών οδήγησης ανάλογα τις συνθήκες: ZEV (ηλεκτρικά), 4WD (τετρακίνητα), Sport, Auto.

Όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, ο κινητήρας πετρελαίου 2.0 HDi FAP με φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, είναι τοποθετημένος μπροστά και αποδίδει 163 hp με ροπή 300 Nm. Στο πίσω μέρος βρίσκεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 37 hp και 200 Nm ροπής.

Κι ενώ στην περίπτωση των υβριδικών βενζινοκίνητων μοντέλων ο συνδυασμός ισχύος και ροπής δεν είναι απλά το άθροισμα των τιμών των δύο κινητήρων, αλλά κάτι λιγότερο, στην περίπτωση του 3008 HYbrid4 ο συνδυασμός είναι ακριβώς 200 hp και 500 Nm, με τη μέση κατανάλωση συνολικά να είναι μόλις 3,8 λίτρα πετρελαίου στα 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να περιορίζονται στα 99 γρ./χλμ!

Σχετικά με την τετραπλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος, στη θέση auto η μετάδοση μεταξύ πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτρικού μοτέρ γίνεται ηλεκτρονικά για ιδανικές συνθήκες οδήγησης και μείωση της κατανάλωσης. Στη θέση ZEV, έχουμε κανονική ηλεκτροκίνηση. Ο κινητήρας πετρελαίου είναι προγραμματισμένος ώστε να μην λειτουργεί. Με γεμάτες μπαταρίες το όχημα κινείται ηλεκτρικά (δεν εκπέμπει ρύπους) και αθόρυβα στην πόλη.

Στη θέση 4WD, τα δύο μοτέρ λειτουργούν πλήρως, δίνοντας τη μέγιστη ισχύ και ροπή, ενώ ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες, σε λάσπη ή χιόνι η τετρακίνηση είναι άμεση. Στη δε θέση Sport, οι σχέσεις στο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων ταχυτήτων είναι πιο γρήγορες για καλύτερες επιδόσεις.

Εν συντομία

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται και με Stop & Start, που σβήνει τον κινητήρα πετρελαίου σε στάση και τον επανεκκινεί αυτόματα, συνεισφέροντας στη μείωση της κατανάλωσης.

Υπάρχει και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, που φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ώστε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου που θα έκανε κάτι ανάλογο. Επίσης, το ESP (σύστημα ελέγχου ευστάθειας) έχει άλλη χαρτογράφηση για το σύστημα πρόσφυσης, που ταιριάζει περισσότερο στην τετρακίνηση. Στον τομέα της ανάρτησης δεν άλλαξε κάτι.

Παραμένει πίσω ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων που εξασφαλίζει καλύτερη άνεση. Αναλλοίωτες είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,36 μ.), όπως και οι χώροι αποθήκευσης (420 λίτρα πορτμπαγκάζ συν 66 λίτρα κάτω από το πάτωμά του χώρου αποσκευών). Καταλήγοντας, προστέθηκαν φώτα ημέρας LED μπροστά, μια μικρή αεροτομή πίσω και οθόνη 7 ιντσών στο ταμπλό. Η διάθεση προς πώληση θα αρχίσει την άνοιξη του 2011.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...