Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Τα οκτώ σημεία - παγίδες για τους υπερχρεωμένους δανειολήπτες

Οκτώ «παγίδες» για τους υπερχρεωμένους καταναλωτές που προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά συγκέντρωσε η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων, με βάση τις μαρτυρίες των μελών της από την εφαρμογή του Νόμου 3869/2010 από την 1η Σεπτεμβρίου.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τις πρώτες 25 ημέρες εφαρμογής του
νόμου για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων προσώπων είναι τα εξής:
- Άρνηση των τραπεζών να παραλάβουν το έντυπο της αίτησης που προσκομίζουν οι πολίτες για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών τους.
- Οι τράπεζες πιέζουν οι πολίτες να υπογράψουν σε αιτήσεις των τραπεζών που σε μερικές περιπτώσεις αποδείχθηκε ότι κρύβουν παγίδες. Παράλληλα του ζητούν μαζί με την αίτηση εκκαθαριστικό σημείωμα.
- Ορισμένες τράπεζες ζητούν χρήματα προκειμένου να παραλάβουν την αίτηση για την αναλυτική κατάσταση των οφειλών γεγονός που αντίκειται στη νομοθεσία. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν τίποτα για να πάρουν τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών τους.
- Καθυστέρηση στην απάντηση των τραπεζών για τη βεβαίωση της αναλυτικής κατάστασης οφειλών προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Σύμφωνα με το νόμο οι τράπεζες μέσα σε 5 εργάσιμες ημέρες πρέπει να δίνουν τη βεβαίωση αναλυτικής κατάστασης των οφειλών. Εάν δεν απαντούν μέσα σ' αυτό το χρονικό πλαίσιο καταγγέλλονται και τους επιβάλλεται πρόστιμο από 500 - 10.000 ευρώ. Η Ένωση Καταναλωτών Προστασίας Καταναλωτών Χανίων, έχει προχωρήσει σε καταγγελίες των τραπεζών που κωλυσιεργούν στην απάντηση τους ενώπιον του γενικού γραμματέα Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκου.
- Οι τράπεζες παραπλανούν τους πολίτες λέγοντας τους ότι δεν μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση του νόμου 3869/2010 αποφεύγοντας να απαντήσουν αρμοδίως.
- Οι τράπεζες πιέζουν τους πολίτες να προβούν σε διμερείς συμφωνίες για τη ρύθμιση των οφειλών προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να τους αποτρέψουν από την ένταξη τους στο νόμο για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα. Η πίεση αυτή ασκείται είτε μέσω τηλεφώνου είτε στο υποκατάστημα όταν ο πολίτης βρίσκεται εκεί για να υποβάλλει την αίτηση του για βεβαίωση της αναλυτικής κατάστασης των οφειλών του.
- Έχουν παρουσιαστεί μη εξουσιοδοτημένοι επαγγελματικοί φορείς ,που καλούν τους καταναλωτές να επισκεφθούν τα γραφεία τους "για ρύθμιση οφειλών". Οι φορείς αυτοί δεν νομιμοποιούνται στην ρύθμιση του Ν.3869/2010 και οι πολίτες καλόν είναι να τους αποφεύγουν ενημερώνοντας την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520.
- Τέλος, διαπιστώνεται, ότι το πρόβλημα των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων είναι τεράστιο. Ένα πρόβλημα που το δημιούργησαν κατά κύριο λόγο οι τράπεζες με τη επιθετική συμπεριφορά που επέδειξαν τα προηγούμενα χρόνια για τη δανειοδότηση των πολιτών παραβιάζοντας μάλιστα τους κανόνες δανειοδότησης που έπρεπε να τηρήσουν.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...