Ούτε νερό δεν έχουν να δώσουν στους τουρίστες οι ξενοδόχοι της Κρήτης που μετά τη δύσκολη καλοκαιρινή σεζόν δέχονται ένα ακόμη χτύπημα, αυτή τη φορά κάτω από τη μέση
Στη Θήβα σε εργοστάσιο που παράγει συρματόσχοινα και πλέγμα οι εργάτες... γυαλίζουν τα πατώματα αντί να δουλεύουν στις μηχανές καθώς δεν υπάρχει πρώτη ύλη.
Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ιδιοκτήτη βιοτεχνίας τυποποίησης παστών αλλιευμάτων στην
Θεσσαλονίκη ο οποίος εδώ και δυο εβδομάδες δεν μπορεί να στείλει τα προιόντα του σε Ρόδο, Κρήτη, Λήμνο και Πελλοπόνησο. Όπως είπε στο Newsit "Κάθε ημέρα μετράω ζημιές αφού δεν μπορώ να τζιράρω με αποτέλεσμα τους επόμενους μήνες να βρω τα έξοδα μπροστά μου χωρίς να έχω κάνει τα ανάλογα έσοδα. Δυο εβδομάδες τώρα έχω εγκλωβισμένο κοντέινερ με αλλιεύματα στο λιμάνι και αν κάποιος βγάλει την μπρίζα η χαλάσει το μοτέρ θα καταστραφούν τα προιόντα για αυτό το κοντέινερ πληρώνω 60 ευρώ την ημέρα ποινή γιατί δεν το παρέλαβα εντός τριών ημερών. Η επιχείρηση μου στεγάζετε μόλις 60 χιλιόμετρα από το λιμάνι. Για αυτά τα 60 χιλιόμετρα πλήρωνα στα φορτηγά 600-1000 για να μου φέρουν το κοντέινερ από το λιμάνι" Ο συγκεκριμενος επιχειρηματίας αναγκάστηκε να μεταφέρει μέχρι την Αθήνα τα προιόντα του με δικό του φορτηγό (ασύμφορη οικονομικά μεταφορά) μόνο και μόνο για να μην χαλάσει η συμφωνία που έχει με μεγάλη αλυσίδα σουπερ μάρκετ.
Τεράστιο το πρόβλημα για μεγάλες αλυσίδες super market, όπως η Lidl που επί τουλάχιστον μια βδομάδα αντιμετωπίζουν τον κλεφτοπόλεμο των απεργών. Έξω από τη Θεσσαλονίκη οι αποθήκες της εταιρίας αποκλείονται από απεργούς μεταφορείς που εμποδίζουν τα φορτηγά.
Σε κεντρικό σουπερ μάρκετ στην Αθήνα που εξυπηρετεί 2.500 κόσμο ημερησίως τα σοβαρότερα προβλήματα σύμφωνα με τον υπεύθυνο του καταστήματος εντοπίζονται στις ελλείψεις γαλακτοκομικών, απορριπαντικών και ειδών σπιτιού. "Γιαούρτια και γάλα παρουσιάζουν καθημερινά ελλείψεις καθώς η τροφοδοσία γίνετε ανα δύο ημέρες και όχι καθημερινά όπως συνέβαινε πριν την απεργία μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και στα απποριπαντικά" μας είπε η υπεύθυνη του καταστήματος.
Την περίοδο που οι εταιρίες που εμπορεύονται γραφική ύλη και τετράδια περιμένουν να δουλέψουν καθώς ξεκίνησε η σχολική σεζόν, μεγάλη αλυσίδα, προσπαθεί εδώ και ημέρες να απεγκλωβίσει απ' τον πειραιά πάνω από 50 κοντέινερ. Εκατοντάδες καταστηματάρχες που περιμένουν εμπόρευμα, κάθονται και αυτοί μετα χέρια σταυρωμένα.
Στα δυο μεγάλα λιμάνια, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη αυτή τη στιγμή 9.900 κοντέινερ με προϊόντα δισεκατομμυρίων ευρώ μένουν ακίνητα.
Η εικόνα που κατέγραψε το newsit στα ράφια της γνωστής αλυσίδας super market αρκεί για να περιγράψει την πραγματικότητα.
Αρκεί επίσης για να καταλάβει και ο πιο αδαής ποια είναι η εικόνα σε μικρότερα καταστήματα που δεν μπορούν να βρουν ακόμη και τα βασικά προϊόντα
Άραγε αυτή την οικονομική ζημιά ποιος θα την πληρώσει; Ποιος ευθύνεται για τις πιθανές απολύσεις εργαζομένων ή στην καλύτερη για τα χαμένα μεροκάματα λόγω έλλειψης πρώτων υλών στα εργοστάσια;
Όταν αρχίσουν να “σκάνε” στην αγορά κατά χιλιάδες οι ακάλυπτες επιταγές πόσοι άνθρωποι θα βρεθούν ακόμη πιο βαθιά βυθισμένοι στην οικονομική κρίση;
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις στο newsit του προέδρου του επιμελητηρίου εμπόρων και βιοτεχνών Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Μπακατσέλου:
“Τις επιπτώσεις από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών στους έμπορους και βιοτέχνες θα τις δούμε σε έναν δυο μήνες καθώς τα ήδη δυσμενή οικονομικά μας θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο από τις παραγγελίες που ακυρώθηκαν. Θα έρθει η ώρα που πολλοί δεν θα μπορέσουν να κάνουν πληρωμές ή να καλύψουν τις επιταγές τους”
Όλα αυτά την ώρα που ουσιαστικά κάνουν ό,τι θέλουν οι κατά τα άλλα επιταγμένοι μεταφορείς. Η κυβέρνηση εξαντλεί την ανοχή της, σπαταλώντας όμως την υπομονή μια ολόκληρης κοινωνίας που όπως δείχνουν τα παραπάνω στοιχεία ακόμη δεν έχει πάρει... το λογαριασμό αυτών των κινητοποιήσεων.
newsit.gr