Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Στην απευθείας ενημέρωση του κοινού ενδέχεται να στραφεί το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP), ένα από τα τρία παγκόσμια ειδησεογραφικά πρακτορεία, εξετάζει το ενδεχόμενο να απευθύνεται στο εξής απευθείας στο ευρύ κοινό, υπερβαίνοντας το ρόλο του «χονδρέμπορου» της ενημέρωσης, όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου Εμμανουέλ Ογκ σε συνέντευξή του στον Monde.

«Πρέπει να βγούμε από το αυστηρό σύστημα, βάσει του οποίου τα πρακτορεία πωλούν περιεχόμενα στις εφημερίδες, οι οποίες τα πωλούν στο ευρύ κοινό» δήλωσε στην εφημερίδα.

«Αυτή η ιστορία των χώρων αποκλειστικής αρμοδιότητας φανερώνει μια μαλθουσιανή οπτική για τα πράγματα, την ώρα που η κατανάλωση πληροφοριών στον κόσμο γνωρίζει μια εκθετική ανάπτυξη» δηλώνει.

«Θα ήταν παράλογο το τρίτο παγκόσμιο πρακτορείο να μην έχει εφαρμογή στο iPad, στα 'έξυπνα' τηλέφωνα, καθώς και έναν δικτυακό τόπο» εκτιμά ο Ογκ.

«Δεν μπορούμε να λέμε ότι το AFP είναι μια ισχυρή μάρκα, να προβάλλουμε το δημόσιο ρόλο του και να του απαγορεύουμε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Πώς μπορεί να φανταστεί κανείς ότι το Associated Press και το Reuters θα λανσάρουν εφαρμογές στα γαλλικά σε κινητές συσκευές και δεν θα το κάνει το AFP;» αναρωτήθηκε ο επικεφαλής του πρακτορείου.

Οι εκπρόσωποι του καθημερινού εθνικού και περιφερειακού γαλλικού Τύπου δυσανασχέτησαν τον Ιούλιο, όταν ο Ογκ είχε ανακοινώσει την πρόθεσή του να περάσει το AFP από το «B to B» (Business to Business, οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων) στο «B to C» (Business to Consumer, από τον παραγωγό στον καταναλωτή).

Οι ενώσεις των ιδιοκτητών εφημερίδων έβλεπαν σ' αυτό ένα σοβαρό κίνδυνο άμεσου ανταγωνισμού με τις γαλλικές εφημερίδες, οι οποίες είναι παραδοσιακοί πελάτες του AFP, όμως η σχετική συμβολή τους στις εισπράξεις του πρακτορείου μειώνεται από χρόνο σε χρόνο.

Ερωτηθείς για τον τρόπο με τον οποίο το AFP θα αμείβεται για τις πληροφορίες του από τους μελλοντικούς αναγνώστες του, ο Ογκ απάντησε πως «όλες οι δυνατότητες είναι "ανοικτές».

«Είμαι εναντίον της επιλογής που έγκειται στο να διανέμονται όλα τα περιεχόμενα δωρεάν, επειδή πιστεύω ότι η πληροφορία έχει μια αξία. Μπορούμε να εξετάσουμε, για παράδειγμα, το ενδεχόμενο ένα μέρος να είναι δωρεάν και ένα μέρος επί πληρωμή» πρότεινε.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του AFP υπογράμμισε εξάλλου την ανάγκη να εξελιχθεί το καταστατικό του πρακτορείου: «Πρέπει το καταστατικό του, που χρονολογείται από το 1957, να εξελιχθεί, όμως αυτό πρέπει να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή ηρεμία. Διαβάζοντας τις εκθέσεις και συζητώντας γι' αυτό με το προσωπικό, μπόρεσα να διαπιστώσω ότι όλοι ήταν ευνοϊκοί στο να εξελιχθεί ο τρόπος διοίκησης».

Ο Ογκ προτείνει ιδιαίτερα μια μεταρρύθμιση της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου, στο οποίο μετέχουν σήμερα εκπρόσωποι του γαλλικού Τύπου και των δημόσιων εξουσιών.

«Χρειάζεται μια πιο διεθνής εκπροσώπηση, η οποία να μην θέτει το πρακτορείο σε διαρκή αντίφαση έναντι του εαυτού του. Καμιά επιχείρηση δεν μπορεί να ζήσει με τους πελάτες της να έχουν την πλειοψηφία στο διοικητικό συμβούλιο» τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι το AFP πραγματοποιεί σήμερα άνω του 50% του τζίρου του (πλην των κρατικών αρωγών) στο εξωτερικό.

«Τα πνεύματα έχουν ωριμάσει για μια μεταρρύθμιση έξυπνη, συγκροτημένη, αποτελεσματική και σοβαρή» εκτιμά ο Ογκ, ο οποίος εξέφρασε επίσης την επιθυμία να αυξηθεί η θητεία του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου από τρία σε πέντε χρόνια.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του AFP εκτιμά τις ανάγκες χρηματοδότησης για την ανάπτυξη του πρακτορείου σε 125 εκατομμύρια ευρώ. Το AFP είχε το 2009 τζίρο μεγαλύτερο από 270 εκατομμύρια ευρώ.


in.gr , με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...