Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Η BP αποποιείται τις κύριες ευθύνες για την πετρελαιοκηλίδα στις ΗΠΑ

Η χειρότερη πετρελαιοκηλίδα στην αμερικανική ιστορία προκλήθηκε από σειρά μηχανικών βλαβών και ανθρώπινων λαθών για τα οποία ευθύνονται κυρίως οι εργολάβοι Transocean και Halliburton, καταλήγει η BP στο πόρισμά της, με το οποίο αποποιείται το μεγαλύτερο μέρος των ευθυνών.

Στην έκθεση των 193 σελίδων που δημοσιοποίησε το μεσημέρι της Τετάρτης, η BP επικρίνει την εταιρεία Transocean,
η οποία διαχειριζόταν την πλατφόρμα γεώτρησης στον Κόλπο του Μεξικού όταν συνέβη η έκρηξη στις 20 Απριλίου.

Η έκρηξη προκλήθηκε από την απότομη άνοδο αέριου μεθανίου στο φρεάτιο της γεώτρησης: «Σε μια χρονική περίοδο 40 λεπτών, το πλήρωμα της εξέδρας της Transocean απέτυχε να αναγνωρίσει και να αντιμετωπίσει την εισροή υδρογονανθράκων μέσα στο φρεάτιο» αναφέρει ανακοίνωση της BP που αναμεταδίδει το Reuters.

Η Transocean κατηγορείται επίσης για τη γιγάντια βαλβίδα ασφαλείας (Blowout Preventer) που θα έπρεπε να είχε εμποδίσει τη διαρροή από το υποθαλάσσιο κοίτασμα.

Η British Petroleum επικρίνει επίσης έναν άλλο εργολάβο της, την εταιρεία Hulliburton, για το ελαττωματικό τσιμεντένιο περίβλημα στην κορυφή του φρεατίου.

«Για να το πούμε απλά, έγινε κακή δουλειά με το τσιμέντο» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BP Τόνι Χέιγουαρντ.

Η εταιρεία του παραδέχεται πάντως ότι οι εκπρόσωποί της, που εργάζονταν μαζί με την Transocean, ερμήνευσαν λανθασμένα τα αποτελέσματα από ένα τεστ ασφάλειας, που θα μπορούσε να είχε αποκαλύψει τον κίνδυνο.

Υπερασπίζεται πάντως το σχεδιασμό της γεώτρησης για τον οποίο είχε δεχθεί επικρίσεις από έναν άλλο εργολάβο της, την Anadarko Petroleum.

«Θα φαινόταν απίθανο να συνετέλεσε στο ατύχημα ο σχεδιασμός του φρεατίου, καθώς η διερεύνηση διαπίστωσε ότι οι υδρογονάνθρακες εισέρρευσαν στο περίβλημα παραγωγής από τη βάση του φρεατίου» δήλωσε ο Χέιγουαρντ.

Βαριά αμέλεια

Το πόρισμα της BP δεν είναι η τελευταία λέξη στην υπόθεση -εναντίον της εταιρείας εκκρεμούν έρευνες από διάφορες ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων έρευνα του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Ωστόσο, η έκθεση της ΒP είναι ενδεικτική της υπερασπιστικής γραμμής που θα ακολουθήσει, και ίσως επηρεάσει την καταβολή αποζημιώσεων.

Αν η εταιρεία βρεθεί ένοχη για «βαριά αμέλεια», όπως την έχει κατηγορήσει η εταιρεία Anadarko, συνεργάτης της στην κατασκευή της γεώτρησης, θα κληθεί να καλύψει το 100% του κόστους απορρύπανσης. Σε διαφορετική περίπτωση θα πληρώσει μόνο το 65%.

Επίσης, στην περίπτωση που κριθεί ένοχη για βαριά αμέλεια, αντιμετωπίζει επιβολή ομοσπονδιακών προστίμων 20 δισ. δολαρίων, ποσό τετραπλάσιο από αυτό που θα κληθεί να πληρώσει αν δεν αποδειχθεί η κατηγορία.

Μέχρι στιγμής, η BP έχει πληρώσει πάνω από 8 δισ. δολάρια για απορρύπανση και αποζημιώσεις, το κόστος όμως αναμένεται να υπερβεί τα 30 δισ.

Η πλατφόρμα Deepwater Horizon εξερράγη στις 20 Απριλίου, σκοτώνοντας 11 εργάτες, και βυθίστηκε δύο ημέρες αργότερα.

Μέχρι να σφραγιστεί η γεώτρηση στις 15 Ιουλίου, περίπου 4,9 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου πιστεύεται ότι διέρρευσαν στη θάλασσα και έφτασαν στις ακτές τεσσάρων πολιτειών.

in.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...