Αλλον προέβαλαν ως αγοραστή, με άλλον υπέγραψαν και άλλος προκύπτει κατόπιν εορτής. Κυριολεκτικά στο «παρά πέντε», τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φαίνεται ότι δεν καταλήγουν στην Abu Dhabi Mar, αλλά σε μια άλλη εταιρεία.
Η απόφαση για αλλαγή πλεύσης ελήφθη το απόγευμα της Παρασκευής στο Πεντάγωνο...
σε μια ύστατη προσπάθεια να μην μπατάρει το ντιλ για ναυπηγεία και υποβρύχια. Οι εκπρόσωποι της Thyssen και της ADM, συνοδεία νομικών συμβούλων, συναντήθηκαν με τον Ευ. Βενιζέλο. «Διευκρινίστηκαν όλα τα εκκρεμή ζητήματα», ανέφερε η λακωνική ανακοίνωση του υπουργείου, που αισιοδοξεί ότι μέχρι τις 22 του μήνα θα ενεργοποιηθεί η συμφωνία. Προηγήθηκε θρίλερ ανακοινώσεων, non paper στα δημοσιογραφικά γραφεία και πολιτικής αντιπαράθεσης υπουργού και Ν.Δ.
Η προαναγγελία της εισόδου άλλης εταιρείας στον Σκαραμαγκά είχε γίνει την περασμένη Τρίτη. Πρώτη φορά, το υπουργείο Αμυνας ανέφερε ότι η μεταβίβαση του 75,1% από τη γερμανική Thyssen Marine Systems μπορεί να μη γίνει προς την ADM αλλά σε «συνδεδεμένη με αυτήν εταιρεία» και καθ' υπόδειξιν της ADM.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ρόλο θα παίξει η Privinvest Holding, που κατέχει το 30% της ADM και ανήκει στον Ισκ. Σάφα, εκπρόσωπο της ADM και συνομιλητή της κυβέρνησης στις διαπραγματεύσεις. Ακόμη κι αν αυτό προβλέπεται από τους όρους της σύμβασης, δημιουργεί πολιτικό θέμα. Και αυτό γιατί ο οίκος Lazard, που προσελήφθη και πληρώθηκε από το Δημόσιο, κλήθηκε να αξιολογήσει την ADM. Ο Ισκ. Σάφα εμφανίστηκε ως εκπρόσωπός της ενώπιον της επιτροπής της Βουλής και όχι κάποιας άλλης. Και ο ίδιος με το καπέλο της ADM υπέγραψε τη συμφωνία για τα υποβρύχια με τους συναρμόδιους υπουργούς. Τώρα, σπεύδουν να στείλουν τις αλλαγές στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους... Από την πλευρά της ADM ισχυρίζονται ότι η «συνδεδεμένη εταιρεία» θα αναλάβει για μια μεταβατική περίοδο -άγνωστης διάρκειας- ως λύση ανάγκης μέχρι να επιλυθούν τα εκκρεμή ζητήματα που έθεσαν Thyssen και ADM:
- Απαλοιφή του πρόστιμου 232 εκατ. ευρώ της Ε.Ε. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Την περασμένη Τετάρτη έφτασε στα συναρμόδια υπουργεία επιστολή του επιτρόπου Αλμούνια, στην οποία επισημαίνεται ότι η διαδικασία παραπομπής της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο βρίσκεται σε ισχύ, καθώς δεν έχουν διαχωριστεί τα ναυπηγεία σε στρατιωτικό και πολιτικό τομέα (και δεν έχει πωληθεί ο πολιτικός). Δόθηκαν εκ νέου υποσχέσεις ότι θα προχωρήσει.
- Δικαστική ασυλία (!) από ενδεχόμενο καταλογισμό ευθυνών, όταν ολοκληρωθεί η έρευνα που διενεργεί η εισαγγελία για την προηγούμενη σύμβαση των υποβρυχίων. Κατά τη συνάντηση στο υπουργείο, φέρεται να «διευκρινίστηκε» ότι, εάν ασκηθούν διώξεις, θα είναι μόνο κατά φυσικών προσώπων και όχι εταιρειών. Αγνωστο πώς προεξοφλείται.
- Ατελής περαίωση. Οι Γερμανοί προέβαλαν την αξίωση να μην πληρώσουν πρόστιμο του ΣΔΟΕ που αφορά «περίεργα» τιμολόγια για την προώθηση «εταιρικών συμφερόντων», τα οποία εκδόθηκαν από διάφορες εταιρείες (σε Ινδία, νησιά Κουρακάο, Ολλανδικές Αντίλες κ.ά.) προς τον Σκαραμαγκά (θέμα που είχε αποκαλύψει η «Κ.Ε» τον Ιούνιο και περιλαμβάνεται στην έρευνα της εισαγγελίας). Αρχικώς έλεγαν ότι πρόκειται για 5,8 εκατ. ευρώ, και οι Γερμανοί συμφώνησαν να πληρώσουν μέσω περαίωσης σχεδόν τα μισά.
- Ζητήματα γαιών που έχουν παραχωρηθεί από το Δημόσιο στον Σκαραμαγκά και τελούν ακόμη υπό νομική εκκρεμότητα. Θα επιλυθούν και αυτά σύντομα, υποσχέθηκαν από το υπουργείο Αμυνας.
Dete.gr