Ας αρχίσουμε με τις ειδήσεις:
-Καταλογίσθηκαν οι πρώτες πράξεις στον εφοπλιστή που αγόραζε ακίνητα με ναυτιλιακό συνάλλαγμα με υπεράκτιες εταιρείες, χωρίς να πληρώνει τον φόρο 3% επί αρκετά χρόνια, με την ανοχή της προηγούμενης (ΝΔ) φορολογικής διοίκησης. Παρά το γεγονός ότι εξήγαγε
-Καταλογίσθηκαν οι πρώτες πράξεις στον εφοπλιστή που αγόραζε ακίνητα με ναυτιλιακό συνάλλαγμα με υπεράκτιες εταιρείες, χωρίς να πληρώνει τον φόρο 3% επί αρκετά χρόνια, με την ανοχή της προηγούμενης (ΝΔ) φορολογικής διοίκησης. Παρά το γεγονός ότι εξήγαγε
–νόμιμα όταν άρχισε η έρευνα –ένα μεγάλο μέρος των καταθέσεών του στο εξωτερικό, το κράτος αποφάσισε να προχωρήσει στις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος.
-Άρχισαν να καταλογίζονται οι πρώτες 400 από τις 9.000 συνολικά φορτώσεις καυσίμων που κατά την ΥΠΕΕ έφευγαν στην Βουλγαρία στα χαρτιά, αλλά πουλιόντουσαν στο εσωτερικό της χώρας με τεράστια ζημιά για το κράτος. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών που εμπλέκονται, λένε ότι δεν ήξεραν, αλλά οι Βούλγαροι θεωρούν ότι οι περισσότερες από τις μεταφορικές εταιρείες είναι ελληνικών συμφερόντων. Το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταλογίσει όλες –και τις 9.000 φορτώσεις- επιδιώκοντας να εισπράξει όλους τους διαφυγόντες δασμούς. Το λαθρεμπόριο είχε αρχίσει επί της προηγούμενης φορολογικής διοίκησης (ΝΔ) και συνεχίσθηκε και επί της παρούσας (ΠΑΣΟΚ) τουλάχιστον για ένα δίμηνο μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου.
-Ορισμένοι από τους ιδιοκτήτες των σκαφών που τα νοίκιαζαν στον εαυτό τους για να μην πληρώνουν φόρο, σκέφτηκαν να γλυτώσουν αλλάζοντας σημαία ή «γυρίζοντας» τα εταιρικά γιότ σε ιδιωτικά. Δεν θα γλυτώσουν τόσο εύκολα παρά τις κοινωνικές και άλλες σχέσεις τους με την εξουσία (και με την προηγούμενη). Ήδη κάποιοι από αυτούς πληρώνουν.
-Την ίδια ώρα σε μέσα ενημέρωσης και από τις κοινωνικές οργανώσεις, προτείνεται σοβαρά να βρεθούν μέτρα για να αποπληρωθεί ο ΦΠΑ σε δόσεις και να ρυθμισθούν οι ασφαλιστικές εισφορές. Αυτά τα χρήματα είναι κρατήσεις υπέρ τρίτων από φόρους και από τους εργαζόμενους. Το γεγονός ότι θεωρούμε αυτονότητη τη συζήτηση για την υπεξαίρεσή τους, λέει περισσότερα για τη φοροδιαφυγή των πλουσίων απ’ όσα η απληστία τους.
-Άρχισαν να καταλογίζονται οι πρώτες 400 από τις 9.000 συνολικά φορτώσεις καυσίμων που κατά την ΥΠΕΕ έφευγαν στην Βουλγαρία στα χαρτιά, αλλά πουλιόντουσαν στο εσωτερικό της χώρας με τεράστια ζημιά για το κράτος. Οι εταιρείες πετρελαιοειδών που εμπλέκονται, λένε ότι δεν ήξεραν, αλλά οι Βούλγαροι θεωρούν ότι οι περισσότερες από τις μεταφορικές εταιρείες είναι ελληνικών συμφερόντων. Το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να καταλογίσει όλες –και τις 9.000 φορτώσεις- επιδιώκοντας να εισπράξει όλους τους διαφυγόντες δασμούς. Το λαθρεμπόριο είχε αρχίσει επί της προηγούμενης φορολογικής διοίκησης (ΝΔ) και συνεχίσθηκε και επί της παρούσας (ΠΑΣΟΚ) τουλάχιστον για ένα δίμηνο μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου.
-Ορισμένοι από τους ιδιοκτήτες των σκαφών που τα νοίκιαζαν στον εαυτό τους για να μην πληρώνουν φόρο, σκέφτηκαν να γλυτώσουν αλλάζοντας σημαία ή «γυρίζοντας» τα εταιρικά γιότ σε ιδιωτικά. Δεν θα γλυτώσουν τόσο εύκολα παρά τις κοινωνικές και άλλες σχέσεις τους με την εξουσία (και με την προηγούμενη). Ήδη κάποιοι από αυτούς πληρώνουν.
-Την ίδια ώρα σε μέσα ενημέρωσης και από τις κοινωνικές οργανώσεις, προτείνεται σοβαρά να βρεθούν μέτρα για να αποπληρωθεί ο ΦΠΑ σε δόσεις και να ρυθμισθούν οι ασφαλιστικές εισφορές. Αυτά τα χρήματα είναι κρατήσεις υπέρ τρίτων από φόρους και από τους εργαζόμενους. Το γεγονός ότι θεωρούμε αυτονότητη τη συζήτηση για την υπεξαίρεσή τους, λέει περισσότερα για τη φοροδιαφυγή των πλουσίων απ’ όσα η απληστία τους.
του Τάσου Τέλλογλου protagon.gr
Photo: Leanda