Στη βουλή έρχεται τον Οκτώβριο το νέο νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία θα πρωτοκυκλοφορήσουν την 1η Ιανουαρίου του 2011 και θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Ωστόσο προβλέπεται μείωση του βάρους και για τα
παλαιά και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα που δέχθηκαν μεγάλη επιβάρυνση πριν έναν χρόνο.
Γιατί όμως δημιουργεί "θολό τοπίο" αυτό το νομοσχέδιο; Βασικά διότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, λόγω του ότι είναι καινούργια αλλά και επειδή είναι αντιρυπαντικά είναι ταυτόχρονα και ακριβά και έτσι για αρχή μπορεί να θεωρηθεί ότι ευνοούνται οι καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα.
Υπήρξε και σχετική ερώτηση στη ΔΕΘ, για την πιθανότητα να εφαρμοστεί η απόσυρση. Ο πρωθυπουργός απάντησε ότι αυτά είναι προτάσεις και όχι αποφάσεις.
Τα μέτρα για την ενίσχυση των εσόδων
Με το ίδιο νομοσχέδιο θα ρυθμίζονται τα νέα φορολογικά μέτρα, για την ενίσχυση των εσόδων.
Η κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει διάφορα εναλλακτικά σενάρια από την αύξηση του χαμηλού συντελεστή 11% στο 13%, ή στο 12% έως την εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης από το φθινόπωρο του 2011, εάν δεν αποδώσει η αύξηση του χαμηλού συντελεστή, με παράλληλη εφαρμογή ενός συστήματος επιστροφής του σε χαμηλά εισοδήματα.
Πάντως όπως εκτιμάται η εξίσωση θα φέρει αύξηση στα έσοδα τα έσοδα κατά 1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Παράλληλα, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης διαπίστωσε τις πρώτες θετικές ενδείξεις για την πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού καθώς το πρώτο 20ήμερο αυξήθηκαν κατά 22,4%.
Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου τα έσοδα είχαν αυξηθεί μόλις κατά 3,4% έναντι στόχου 13,7%, μία διαφορά η οποία πρέπει να θεωρείται σχεδόν αδύνατο πως θα ανατραπεί. Εφικτή ωστόσο χαρακτήρισε την εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας ο σύμβουλος του πρωθυπουργού, καθηγητής Λουκάς Παπαδήμος.