Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα έρχεται να συσχετίσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών με την κληρονομικότητα και τα γενετικά χαρακτηριστικά τους.
Σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», η μελέτη μεταξύ διδύμων, η οποία έγινε από τους καθηγητές μάρκετινγκ Ιτάμαρ Σίμονσον του πανεπιστημίου Στάνφορντ και Άνερ Σέλα του πανεπιστημίου της Φλόριντα,
και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό καταναλωτικών ερευνών «Journal of Consumer Research», διαπίστωσε ότι διάφορες καταναλωτικές προτιμήσεις και επιθυμίες έχουν ισχυρή κληρονομική αιτιολογία. Έτσι, μπορεί να εξηγηθεί, για παράδειγμα, γιατί άλλοι άνθρωποι προτιμούν τα συμβατικά και άλλοι τα υβριδικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», η μελέτη μεταξύ διδύμων, η οποία έγινε από τους καθηγητές μάρκετινγκ Ιτάμαρ Σίμονσον του πανεπιστημίου Στάνφορντ και Άνερ Σέλα του πανεπιστημίου της Φλόριντα,
Ειδικότερα, αναλύθηκε μια ευρεία γκάμα καταναλωτικών αποφάσεων σε σχέση με τη γενετική βάση των ατόμων-καταναλωτών. Το συμπέρασμα που προέκυψε ήταν πως «πολλές - αν και όχι όλες- αποφάσεις αυτού του είδους στην πραγματικότητα επηρεάζονται από την κληρονομικότητα και από γενετικούς παράγοντες». Να σημειωθεί, βέβαια, ότι σαφώς υπάρχουν και πολλοί άλλοι εξωγενείς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν μια καταναλωτική προτίμηση ή απόφαση.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, ισχυρή ένδειξη για το αν κάποια συμπεριφορά είναι γενετικά κληρονομημένη, αποτελεί το κατά πόσο οι απολύτως όμοιοι δίδυμοι είναι πιο πιθανό να έχουν την ίδια συμπεριφορά ή προτίμηση σε σχέση με τους μη όμοιους διδύμους.
Χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο, οι Αμερικανοί επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι πανομοιότυποι δίδυμοι είναι πιθανότερο να μοιράζονται την ίδια προτίμηση, μεταξύ άλλων, για να αποφεύγουν την χαρτοπαιξία, να προτιμούν τους συμβιβασμούς και την ασφάλεια αντί για ακραίες καταστάσεις, να αγοράζουν πιο χρήσιμα και λιγότερο «απολαυστικά» προϊόντα (π.χ. μπαταρίες αντί για σοκολάτες).
Παρ' όλα αυτά, οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι γενετικοί παράγοντες επηρεάζουν κυρίως την προτίμηση για συγκεκριμένα πράγματα, όπως η μουστάρδα, η επιστημονική φαντασία, η τζαζ μουσική, η σοκολάτα και τα φιλικά προς το περιβάλλον υβριδικά αυτοκίνητα. Αντιθέτως, δεν φαίνεται να επηρεάζονται κληρονομικά οι προτιμήσεις για τη σάλτσα κέτσαπ ή τα τατουάζ!