Ο ανυποψίαστος συνδρομητής δέχεται ένα μήνυμα – υπηρεσίας στο κινητό του από κάποια εταιρία. Φυσικά το ανοίγει και από τότε ξεκινά η περιπέτειά του.
Ανοίγοντας λοιπόν το μήνυμα μπορεί ο συνδρομητής από το browser του κινητού του να ενεργοποιήσει -άθελά του φυσικά- τις υπηρεσίες της εν λόγω εταιρίας.
Η εταιρία τότε...
αρχίζει να του στέλνει απαντητικά- μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς 54ΧΧΧ.
Όταν επικοινωνήσαμε με την εταιρεία από την οποία λάβαμε το μήνυμα μας απάντησαν αρχικά ότι το μήνυμα είναι διαφημιστικό και μη χρεώσιμο.
Όταν τους ρωτήσαμε που βρήκαν το αριθμό του κινητού μας, μας είπαν αρχικά ότι λάβαμε μέρος σε κάποιο διαγωνισμό. Όταν τους είπαμε ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη μας είπαν ότι κάποιος υπεύθυνος θα μας καλέσει για να μας απαντήσει. Κάτι που φυσικά δεν έγινε ποτέ.
Πάντως οι υποθέσεις συνδρομητών που έχουν πέσει θύματα – εξαπάτησης από κρυφές χρεώσεις είναι γνωστές στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) η οποία τελευταία ερευνά πλήθος καταγγελιών.
Μάλιστα το σύνολο των συνδρομητών που προσέφυγαν στην ΕΕΤΤ κατήγγειλαν ότι ενώ έστειλαν ένα απλό μήνυμα (SΜS) μέσω του κινητού τους σε έναν από τους πενταψήφιους αριθμούς 54ΧΧΧ, προκειμένου να συμμετάσχουν σε κάποιον διαγωνισμό ή ψηφοφορία (π.χ. με έπαθλα αυτοκίνητα, τηλεοράσεις, ταξίδια κ.λπ.), βρέθηκαν να χρεώνονται κάθε φορά που δέχονταν απαντητικά μηνύματα!
Σημειώνεται ότι η ΕΕΤΤ έχει λάβει τους τελευταίους μήνες πάνω από 400 καταγγελίες μόνο για τις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που παρέχονται μέσω αποστολής και λήψης SΜS στους σύντομους κωδικούς της σειράς 54ΧΧΧ. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι, μεταξύ άλλων, οι ψηφοφορίες, οι διαγωνισμοί, οι αγορές (downloading) ringtones, logos, videos και παιχνιδιών μέσω SΜS, όπως και οι συνομιλίες μέσω SΜS (chat).
Στελέχη της ΕΕΤΤ διερευνούν το περιεχόμενο των συγκεκριμένων καταγγελιών και ελέγχουν εάν υφίσταται παράβαση της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας από τους παρόχους στους οποίους έχουν εκχωρηθεί οι σύντομοι κωδικοί της σειράς 54ΧΧΧ.
Οι 5 συμβουλές της ΕΕΤΤ
1 Μην καταχωρείτε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου σε ιστοσελίδες, αν δεν έχετε πρώτα διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις με τους οποίους παρέχεται η υπηρεσία που σας ενδιαφέρει. Διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.
2 Το συνηθέστερο μοντέλο Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης είναι οι συνδρομητικές υπηρεσίες, για τις οποίες ενδέχεται να πληρώνετε ένα ποσό εφάπαξ ή ανά εβδομάδα, για να λαμβάνετε υπηρεσίες, όπως είναι η τακτική λήψη wallpaper ή η συχνή αγορά ringtones.
3 Διαβάζετε προσεκτικά όλους τους όρους των σχετικών διαφημιστικών καταχωρήσεων, προκειμένου να πληροφορηθείτε αν αφορά συνδρομητικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες που ολοκληρώνονται σε ένα ή περισσότερα SΜS κ.λπ.
4 Η χρέωση του SΜS μιας Υπηρεσίας Πολυμεσικής Πληροφόρησης μπορεί να αφορά είτε την αποστολή είτε τη λήψη του SΜS. Η χρέωση με τη λήψη του SΜS αφορά συνήθως τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος που εμφανίζεται στις διαφημίσεις είναι αυτό με το οποίο θα πρέπει να χρεωθείτε για την υπηρεσία, ανεξαρτήτως αν ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας σας χρεώνει με το εισερχόμενο ή το εξερχόμενο SΜS.
5 Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνδρομητών, οι πάροχοι Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης υποχρεούνται να διαθέτουν γραμμή βοήθειας- παραπόνων (Ηelp Line), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις- διαφημίσεις της υπηρεσίας. Συγκρατήστε τον αριθμό αυτό για την εξυπηρέτησή σας.
http://www.protothema.gr