Τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί μία νέα γενιά κινητήρων που βασίζεται στη χαμηλή χωρητικότητα κινητήρα και στις μεγάλες ιπποδυνάμεις. Σκοπός των κατασκευαστών είναι
να πετύχουν οικονομία στο καύσιμο, μεγάλη δύναμη και χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2.
Αυτή τη φορά, σειρά έχει η Volvo, η οποία έκανε γνωστό ότι θα προσθέσει στην γκάμα της δύο νέους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες 1,6 λίτρων, 150 και 180 ίππων. Οι κινητήρες 1.6 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) T3 150 ίππων και T4 180 ίππων θα είναι διαθέσιμοι στα νέα Volvo S60 και V60. Ο κινητήρας 180 ίππων αποδίδει μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.600 και μέχρι τις 5.000 σ.αλ., ενώ μία λειτουργία υπερπλήρωσης (overboost) μπορεί να ανεβάσει στιγμιαία τη ροπή στα 270 Nm. Αντίστοιχα, η ροπή του κινητήρα με τα 150 άλογα αγγίζει τα 240 Nm. Οι εν λόγω κινητήρες έχουν συμπαγή μορφή και είναι κατασκευασμένοι εξ ολοκλήρου από χυτό αλουμίνιο, κάτι που τους εξασφαλίζει χαμηλό βάρος και καλή ικανότητα απορρόφησης θερμότητας. Αυτές είναι δύο βασικές προϋποθέσεις για την καλή ενεργειακή απόδοση. Ο κινητήρας 1.6 GTDi T4 θα διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift της Volvo ενώ ο κινητήρας 1.6 GTDi T3 θα διατίθεται μόνο με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Εξοικονόμηση καυσίμου
Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με διακόπτη DRIVe στον πίνακα οργάνων, ο οποίος ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί την τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου DRIVe:
Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο διαθέτουν τεχνολογία που βάζει το κιβώτιο στο νεκρό, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το αυτοκίνητο συνεχίζει να κινείται. Έτσι, περιορίζεται η αντίσταση κύλισης και βελτιώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Οι εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο συνδυάζονται με τεχνολογία Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα, όταν ακινητοποιείται το αυτοκίνητο και ο οδηγός αφήνει το συμπλέκτη και βάζει το κιβώτιο στο νεκρό. Μόλις ο οδηγός πατήσει τον συμπλέκτη, ο κινητήρας παίρνει πάλι εμπρός αμέσως. Το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη Powershift συνδυάζει την ευελιξία και τη δυναμική του μηχανικού κιβωτίου με την ομαλή λειτουργία και ευκολία του αυτόματου κιβωτίου.
Σε λίγες εβδομάδες…
Οι νέοι αυτοί κινητήρες λανσάρονται σε λίγες εβδομάδες και θα υπάρχουν στα νέα Volvo S60 και V60. Οι κινητήρες GTDi θα είναι στη συνέχεια διαθέσιμοι και σε έκδοση βιοκαυσίμου E85 (αιθανόλης).