Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 ετών βρέθηκαν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν μόλις 5.994 καινούργια αυτοκίνητα, κατά 49,9% λιγότερα σε σχέση με τον...
Σεπτέμβριο του 2009 και κατά 66,6% σε σχέση με τον μέσο όρο Σεπτεμβρίου της περιόδου 2004 - 2009.
Συμπεριλαμβανομένων των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, τον Σεπτέμβριο του 2010 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα 6.927 επιβατικά αυτοκίνητα, κατά 48% λιγότερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Στο εννεάμηνο, εξάλλου, Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2010 οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν μείωση 31,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Εκτός από τις μειωμένες πωλήσεις παρατηρείται και μετατόπιση των αγοραστών προς χαμηλότερου κυβισμού αυτοκίνητα, λόγω της χαμηλότερης τιμής, της χαμηλότερης φορολογικής επιβάρυνσης και της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, ενώ την περίοδο 1/5/2009 - 31-8-2009 τα οχήματα 1.401 - 2.000 κ. ε. αποτελούσαν το 43,2% των συνολικών πωλήσεων, την αντίστοιχη περίοδο του 2010 το μερίδιό τους έπεσε στο 25,9%. Από την άλλη, το μερίδιο των αυτοκινήτων μικρού κυβισμού, έως 1.400 κ. ε., από 49,9% πέρυσι έχει αυξηθεί φέτος σε 72,5%. Σημαντική μείωση φυσικά παρατηρείται στις πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, από 2001 κ. ε. και άνω, καθώς από 6,9% πέρυσι, φέτος διαμορφώνονται σε 1,6%.
Η μείωση του όγκου πωλήσεων καθώς και η μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα μικρά αυτοκίνητα αποτυπώνονται και στα στοιχεία του τζίρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών στο εμπόριο αυτοκινήτων μειώθηκε το β΄ τρίμηνο του 2010 κατά 41% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2009 και βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο τουλάχιστον της τελευταίας πενταετίας.
http://news.kathimerini.gr