Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Λογισμικό για ρετούς αδυνατίζει τους ηθοποιούς στην οθόνη

Το ρετουσάρισμα που εφαρμόζεται κατά κόρον στις φωτογραφίες των περιοδικών φαίνεται ότι θα περάσει σύντομα στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη: Γερμανοί ερευνητές ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα που μπορεί να αλλάζει το σωματότυπο των ηθοποιών σε ταινίες.

Το λογισμικό του γερμανικού Ινστιτούτου Πληροφορικής Max Planck μπορεί να κάνει τους ηθοποιούς να φαίνονται
μυώδεις, λεπτοί ή ψηλότεροι, αναφέρει το περιοδικό New Scientist. Μέχρι σήμερα, αυτού του είδους οι παρεμβάσεις απαιτούσαν ρετουσάρισμα καρέ-καρέ.

Σε πρώτη φάση, η ερευνητική ομάδα σάρωσε σε τρεις διαστάσεις 120 άνδρες και γυναίκες με διάφορους σωματότυπους και σε μια σειρά από διαφορετικές στάσεις. Συνδυάζοντας τα τρισδιάστατα μοντέλα που προέκυψαν από το σκανάρισμα, οι ερευνητές δημιούργησαν ένα μοντέλο που αντιστοιχεί στο μέσο όρο των εθελοντών. Το μοντέλο αυτό μπορεί στη συνέχεια να μεταμορφωθεί από το λογισμικό και να αποκτήσει άλλο σωματότυπο ή διαφορετική στάση.

Στη δεύτερη φάση, οι ερευνητές χρησιμοποιούν διάφορα άλλα προγράμματα για να καταγράψουν την κίνηση της σιλουέτας του ηθοποποιού στην ταινία που χρειάζεται ρετούς.

Το λογισμικό τοποθετεί τελικά την εικόνα της σιλουέτας πάνω στο τρισδιάστατο μοντέλο, και πειράζει τις παραμέτρους του ώστε να ρυθμίσει το ύψος, το πάχος και άλλα σωματικά χαρακτηριστικά.

Για να βεβαιωθεί ότι το αποτέλεσμα είναι ρεαλιστικό, ο επικεφαλής της ομάδας, Δρ Κρίστιαν Τέομπαλτ, ζήτησε από 15 άτομα να δουν το πρωτότυπο βίντεο, ενώ 15 άλλοι εθελοντές παρακολούθησαν την «πειραγμένη» εκδοχή της ταινίας. Οι αναφορές για παραμορφώσεις της εικόνας δεν διέφεραν σημαντικά στις δύο ομάδες, ένδειξη ότι η παρέμβαση του λογισμικού δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή.

Στην πραγματικότητα, πάντως, το έντονο ρετουσάρισμα παραμορφώνει το φόντο της εικόνας.

Με μικρές βελτιώσεις, η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να αξιοποιηθεί τόσο στον κινηματογράφο όσο και στη διαφήμιση: Δεδομένου ότι τα πρότυπα της ομορφιάς συχνά διαφέρουν από χώρα σε χώρα, οι διαφημιστικές εταιρείες γυρίζουν συνήθως αρκετές διαφορετικές διαφημίσεις για το ίδιο προϊόν. Με το νέο λογισμικό, θα μπορούσαν να γυρίζουν μία μόνο ταινία και να την τροποποιούν ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε χώρας.

Το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί το Δεκέμβριο στο συνέδριο γραφιστικής Siggraph Asia που θα πραγματοποιηθεί στη Σεούλ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...