Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Γίνονται... Αστακός και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά;

Προς νέα αναβολή οδεύει η επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τη γερμανική Thyssen Krupp στον λιβανέζο Ισκανταρ Σαφά και η παραλαβή του υποβρυχίου Παπανικολής. Σήμερα Παρασκευή 22 οκτωβρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία για την επικύρωση του...
επονομαζόμενου closing. Με την επίσημη ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται να συμβούν τρία πράγματα:


1. Η μεταβίβαση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Priminvest του κυρίου Σαφά
2. Η εκταμίευση ποσού 250 εκατομμυρίων ευρώ που θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο στους Γερμανούς και τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.
3. Η παραλαβή του υποβρυχίου Παπανικολής από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό


Και ενώ όλες οι πλευρές μετέφεραν την εκτίμησή τους ότι η συμφωνία θα κλείσει κανονικά, εμφανίστηκαν νέα προβλήματα, ολωσδιόλου ακατανόητα με αποκλειστική ευθύνη των Γερμανών απερχόμενων ιδιοκτητών του Σκαραμαγκά της εταιρείας Thyssen Krupp. Όπως είναι γνωστό, προκειμένου μία εταιρεία να εισπράξει χρήματα από το Δημόσιο απαιτείται να προσκομίσει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, ώστε να βεβαιώσει πως δεν έχει χρέη σε κρατικούς οργανισμούς. Οι Γερμανοί όμως πήγαν στο υπουργείο Αμυνας για να υπογράψουν την τελική συμφωνία και να εισπράξουν 250 εκατ. ευρώ χωρίς να προσκομίσουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Όπως πληροφορείται το protothema.gr η Thyssen Krupp ως ιδιοκτήτης των ναυπηγείων χρωστά στο Δημόσιο 3,7 εκατ. ευρώ. Προφανώς οι Γερμανοί έχουν οφειλές και προς το ΙΚΑ γι΄ αυτό δεν κατάφεραν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα.


Το κωμικοτραγικό στοιχείο της υπόθεσης συνίσταται στην επίμονη άρνηση της Thyssen να καταβάλλει τις οφειλές της στο Δημόσιο, ύψους λίγων εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να εισπράξει το τεράστιο ποσό των 250 εκατ. ευρώ! Το μεσημέρι της Παρασκευής η προγραμματισμένη για το πρωινό του Σαββάτου ύψωση της ελληνικής σημαίας στο υποβρύχιο Παπανικολής βρισκόταν στον αέρα… Και όλα αυτά ενώ η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Αμυνας έχει ήδη εκδώσει εισιτήρια για το Κίελο, όμως η μετακίνησή τους στη Γερμανία ενδέχεται να αναβληθεί για δεύτερη φορά εφόσον δεν υπογραφεί η τελική συμφωνία. Με απλά λόγια, τόσο η παραλαβή του υποβρυχίου, όσο και η πώληση του Σκαραμαγκά στον κ. Σάφα βρίσκεται στον αέρα.


protothema.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...