Σίγουρα η θέση του αγ. διευθυντή της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ είναι περίπλοκη. Η Αυστριακή ομάδα μετά τα όσα έγιναν στο Σίλβερστον όπου ο Γουέμπερ δεχόμενος τα συγχαρητήρια για τη νίκη του από το Χόρνερ απαντούσε: «Δεν τα πήγα άσχημα για...
Νο 2 οδηγός» τηρεί ευλαβικά το «επί ίσοις όροις».
Όμως όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα μετά τη διπλή εγκατάλειψη στην Κορέα αυτή η στάση μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική για την ομάδα. Το παλιό κλασσικό ρητό «όταν δυο μάχονται ένας τρίτος ωφελείται» μπορεί να πάρει σάρκα και οστά στους τελευταίους δυο αγώνες της χρονιάς σε Βραζιλία και Άμπου Ντάμπι. Για να έχετε μια σαφή εικόνα θυμίζουμε ότι ο Αλόνσο προηγείται με 231 βαθμούς και ακολουθούν οι Γουέμπερ με 220, Χάμιλτον με 210 και Φέτελ με 206. Η νίκη δίνει 25 βαθμούς, η 2η θέση 18, η 3η 15, η 4η 12 και η 5η 10 βαθμούς.
Η λογική λέει ότι στη Red Bull έπρεπε μετά τη Μόντσα όπου εγκατέλειψε ο Χάμιλτον να έχουν ξεκαθαρίσει τους ρόλους δίνοντας αβάντα στο Γουέμπερ.
Αν είχε συμβεί αυτό τότε ο Αυστραλός θα μπορούσε να έχει σήμερα 10 βαθμούς περισσότερους ανταλλάσσοντας θέσεις με το Φέτελ σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία.
Πρακτικά αυτό θα έδινε τελείως διαφορετική διάσταση στην τωρινή βαθμολογία.
Προσωπικά πιστεύουμε ότι αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά δηλαδή αν ο Φέτελ ήταν αυτός που προηγούνταν στη Μόντσα τότε η απόφαση για αβαντάρισμα θα έρχονταν αβίαστα. Τώρα όμως τα πράγματα είναι περίπλοκα και δεν είναι απίθανο οιαδήποτε επιλογή κι αν γίνει να αποβεί μοιραία.
Αν για παράδειγμα διατηρηθεί το status quo και οι Φέτελ – Γουέμπερ κάνουν το 1-2 στους τελευταίους αγώνες μ’ αυτή τη σειρά, τότε ο Αλόνσο τερματίζοντας πίσω τους θα πάρει τον παγκόσμιο τίτλο.
Στη Red Bull αντιστρέφοντας τα σενάρια τονίζουν ότι αν δώσουν αβάντα στο Γουέμπερ στη Βραζιλία μπορεί τα πράγματα στο Άμπου Ντάμπι να πάνε στραβά για τον Αυστραλό και αυτό να λειτουργήσει τελικά επ’ ωφελεία του Αλόνσο καθότι ο Φέτελ είναι 25 βαθμούς πίσω του αυτή τη στιγμή.
Λογικά στη Βραζιλία οι Μάσα και Χάμιλτον θα παρουσιαστούν πολύ δυνατοί, ενώ ο Φέτελ μετά το σπάσιμο κινητήρα στην Κορέα είναι σε δύσκολη θέση όπως και ο Αλόνσο. Πιθανόν και οι δυο να χρειαστούν 9ο κινητήρα αυτό σημαίνει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.
Επιπλέον δεν έχει γίνει γνωστό εάν προκλήθηκε ζημιά στο κινητήρα της RB6 του Γουέμπερ που είναι «φρέσκος» (σ.σ: τοποθετήθηκε στην Κορέα, είναι ο 8ος) από τη σύγκρουση με το Ρόσμπεργκ.
Σ’ αυτό το σημείο αξίζει μια παρένθεση για να σχολιάσουμε όσα αναφέρει μερίδα του Τύπου. Υπάρχουν δημοσιεύματα που λένε ότι ο Γουέμπερ μετά την επαφή του με τον τοίχο στην Κορέα άφησε την RB6 να ρολάρει πάνω στο βρεγμένο οδόστρωμα για να χτυπήσει κάποιον από τους Αλόνσο Χάμιλτον που ακολουθούσαν, όπως και έγινε τελικά με το Ρόσμπεργκ.
Όσοι φτιάχνουν τέτοια σενάρια προφανώς ξεχνούν ότι ο Γούεμπερ ήταν μέσα στο μονοθέσιο! Επιπλέον αν από τη σύγκρουση έχει πάθει ζημιά ο κινητήρας η ενέργεια αυτή μπορεί να αποδειχτεί καταστροφική για την διεκδίκηση του τίτλου.
Κλείνοντας θέλουμε να τονίσουμε την πεποίθησή μας ότι στην αντίστροφη κατάσταση αν δηλαδή ο Φέτελ υπολείπονταν 11 βαθμούς του Αλόνσο και ο Γουέμπερ 25, θα αβάνταραν το Φέτελ.
Φυσικά ότι κι αν κάνουν μπορεί υπό ακραία σενάρια να αποδειχτεί καταστροφικό. Όμως το προφανές είναι να αβαντάρουν το Γουέμπερ που έχει 14 βαθμούς προβάδισμα από το Φέτελ. Δε συμφωνείτε;
protothema.gr